Lauda - status (Splittet fra NIKI Luftfahrt GmbH konkurs)

Men inntil videre så renner pengene ut, og det forventes et tap i år på €70-75 millioner

https://check-in.dk/ryanair-selskab-taber-en-million-om-dagen/

75€ Mio EUR tap pa en flåte av ca 22 fly. Det er mere enn 3 Mio per fly. Disse dimensjoner er ufattelig stor. Bare til forlik, en AirBerlin Group tapte 300-350 Mio på 135 fly. 2018 ble det sagt at mesteparten av tap ble oppstarts-kostnader. I 2019 ble det tap fra driften.

Med den voldsomme overkapasitæt ved VIE hvor OE vil konsentrere flere og flere fly i 2020 så kan man lett spøre om det blir bedre fremover. Både Austrian, Wizz og Laudamotion øker sine kapasitæter ved VIE - til dels voldsom mye.

Jeg tipper at vi vil store tap fra Laudamotion i 2020 også.
 
I følge tysk media er Lauda (og Ryanair) i samtaler med Airbus om kjøp av opp mot 100 A320neo/A321neo
 
Opp mot 100 fly til Lauda Motion, som i dag har 23 eksemplarer av A320... Tja, tror vi på at alle disse skal til dette ene selskapet da? I så fall; "Welcome on board Ryanair flight XXX, operated by Lauda".
 
Opp mot 100 fly til Lauda Motion, som i dag har 23 eksemplarer av A320... Tja, tror vi på at alle disse skal til dette ene selskapet da? I så fall; "Welcome on board Ryanair flight XXX, operated by Lauda".

Lauda er jo i bunn og grunn "Ryanair DACH"
 
Kanskje ikke helt heldig med timingen, men Lauda har nå en rekke bruke A320 maskiner på vei, som kommer fra selskaper som AirAsia, Frontier, IndiGO, GoAir blant annet

Airbus A320 -214 2633 OE-LMR LaudaMotion for delivery late mar20 ex KUL (+ 2656 OE-LMT ex 9M-AFC) ex 9M-AFB
Airbus A320 -214 2695 OE-LMS LaudaMotion for delivery late mar20 ex TPA ex N223FR
Airbus A320 -214 3396 OE-LME LaudaMotion in full cs at WOE 04mar20 prior delivery ex VP-CXY
Airbus A320 -214 3616 OE-LMP LaudaMotion regd 06mar20 prior delivery ex DEL ex VT-WAH
Airbus A320 -232 4603 OE-LMG LaudaMotion regd 03mar20, delivery 05-06mar20 CGK-NAG-DWC-VIE ex VT-IEA
 
Ryanair sier nå de ønsker droppe Airbusflåten til Lauda. Så er da spørsmålene om det da egentlig er slutt fra hele Lauda? Eller er det en forhandlingsutspill fra Ryanair? Det er jo heller ikke slik at det er gratis å droppe leasingavtaler, slik de snakker om her.

Ellers har de jo nå svidd av endel millioner i Østerrike

https://www.reuters.com/article/us-health-coronavirus-ryanair-hldgs-airb-idUSKBN22O1IZ

Ryanair plans to move back towards an all-Boeing fleet by cancelling leases for Airbus A320s for its Lauda subsidiary and likely replacing 30 Airbus jets at the Austrian airline with Boeing 737s, Chief Executive Michael O’Leary told Reuters.
 
Muligens rimeligere å gjøre det slik ettersom Ryanair sikkert vil redusere egen produksjon betraktelig ...
 
De A320'ene Lauda har faset inn kjapt gjennom høsten og vinteren har vel ikke vært de beste individene der ute heller, skal man tro det som skrives. Selskapet har til og med vært under spesielt tilsyn fra de lokale luftfartsmyndighetene grunnet flere "uønskede" hendelser.
 
Ikke ofte jeg synes Ryanair gjør noe fornuftig...men dette høres jo fornuftig ut. Det står vel heller ingen kø av nye kunder til dagens 800 maskiner som vel skaut når MAXuflaks kommer inn i flåten.
 
Ser det meldes at VIE basen legges ned 29 mai, da de ikke har kommet til enighet med fagforeningene. Det tyder vel på at hele Lauda forsvinner snart, da de andre basene deres jo ikke utgjorde så veldig stor andel
 
En bi-effekt av de nye minimumprisene i Østerrike er vel at Ryanair da bare skrinlegger hele Lauda-eventyret

Denne gangen er jo ikke Niki Lauda lenger blant oss, så han kunne overta selskaper "gratis" også prøve selge den for 4. gang
 
Man ombestemte seg igår.

Laudamotion forsetter sin VIE base med 10 fly, ned fra tidligere planlagt 16 fly.
 
Man ombestemte seg igår.

Laudamotion forsetter sin VIE base med 10 fly, ned fra tidligere planlagt 16 fly.

Men forstår jeg de siste meldingene rett så gjør Ryanair om Lauda til et internt wetleaseselskap?

Så vil man da etterhvert se A320 maskiner i Ryanairfarger?
 
Men forstår jeg de siste meldingene rett så gjør Ryanair om Lauda til et internt wetleaseselskap?

Så vil man da etterhvert se A320 maskiner i Ryanairfarger?

...med mindre de velger å omprofilere til Fuzz... :cool:
 
Ser Ryanair har annonsert oppstart av 67 ruter fra Wien. Antar mye av dette enten flys av Lauda eller er gamle Laudaruter?

Ellers handler jo mesteparten av pressemeldingen om Lufthansa, Austrian og østerrikse myndigheter, hvor ingen omtales i veldig positive ordlag
 
Back
Top