Lauda - status (Splittet fra NIKI Luftfahrt GmbH konkurs)

Re: LaudaMotion - status (Splittet fra NIKI Luftfahrt GmbH konkurs)

Nytt livery ble presentert idag

40391966_293932051401611_5686783072113000448_n.jpg


http://aeronews.ro/noul-livery-laudamotion-flota-marita-salarii-mai-mari-pentru-piloti/
 
Re: LaudaMotion - status (Splittet fra NIKI Luftfahrt GmbH konkurs)

Man kan vel si at halen har visse likheter med gamle Lauda Air.
 
Re: LaudaMotion - status (Splittet fra NIKI Luftfahrt GmbH konkurs)

Traff på denne i sommer
 

Attachments

  • 4aEtjytIQxen7K5NSHrsqg.jpg
    4aEtjytIQxen7K5NSHrsqg.jpg
    120.3 KB · Views: 925
Re: LaudaMotion - status (Splittet fra NIKI Luftfahrt GmbH konkurs)

Skal bli interessant å se om Austrian går til rettslige skritt pga. likheten med Lauda Air halen.
 
Re: LaudaMotion - status (Splittet fra NIKI Luftfahrt GmbH konkurs)

Skal bli interessant å se om Austrian går til rettslige skritt pga. likheten med Lauda Air halen.

De gjorde jo det med WDL Aviation sin for kort tid tilbake...
 
Re: LaudaMotion - status (Splittet fra NIKI Luftfahrt GmbH konkurs)

Likte designen jeg...mye bedre når kun Lauda benyttes i stor skrift.
 
Re: LaudaMotion - status (Splittet fra NIKI Luftfahrt GmbH konkurs)

Hele liveryet er jo veldig likt gamle Lauda, med grå buk osv
 
Re: LaudaMotion - status (Splittet fra NIKI Luftfahrt GmbH konkurs)

Denne rendering av den nye Lauda farger forråder også en annen liten detalj.

Laudamotion har gitt ut til media og sagt at man ønsker a returnere de A320/321 som er leiet fra LH. Grunnen skal være høye leiekostnader.

Ser man nå på denne bilde, så viser dette tydelig RR motorer. Kanskje man ønsker derfor å bli kvitt med de LH eide maskiner. De har nemelig CFM56 ...
 
Re: LaudaMotion - status (Splittet fra NIKI Luftfahrt GmbH konkurs)

Denne rendering av den nye Lauda farger forråder også en annen liten detalj.



Laudamotion har gitt ut til media og sagt at man ønsker a returnere de A320/321 som er leiet fra LH. Grunnen skal være høye leiekostnader.



Ser man nå på denne bilde, så viser dette tydelig RR motorer. Kanskje man ønsker derfor å bli kvitt med de LH eide maskiner. De har nemelig CFM56 ...



Så de ikke for litt siden at de ønsket «egne» fly? De ligger vel også i en potensiell rettsak med Lufthansagruppen om flyleasing?

Og hvem sitter egentlig på rettighetene til det gamle Lauda navnet? Dette er jo ganske likt Lauda som Austrian kjøpte?
 
Re: LaudaMotion - status (Splittet fra NIKI Luftfahrt GmbH konkurs)

Og hvem sitter egentlig på rettighetene til det gamle Lauda navnet? Dette er jo ganske likt Lauda som Austrian kjøpte?

Så lenge eieren heter Lauda, blir det vel vanskelig å nekte ham å bruke navnet som en del av firmanavnet .. Bare 'Lauda' er nok vanskelig, men 'Laudamotion' blir jo da noe annet ...
 
Re: LaudaMotion - status (Splittet fra NIKI Luftfahrt GmbH konkurs)

Så lenge eieren heter Lauda, blir det vel vanskelig å nekte ham å bruke navnet som en del av firmanavnet .. Bare 'Lauda' er nok vanskelig, men 'Laudamotion' blir jo da noe annet ...



Men står jo bare Lauda på flyene. Og han eier jo bare 25% nå [emoji6]
 
Re: LaudaMotion - status (Splittet fra NIKI Luftfahrt GmbH konkurs)

Planlagte vinterruter fra Wien:

Vienna – Amman eff 30OCT18 2 weekly A320
Vienna – Barcelona eff 28OCT18 12 weekly (4 weekly A321 / 8 weekly A320)
Vienna – Bologna eff 28OCT18 4 weekly (3 weekly A320 / 1 weekly A321)
Vienna – Bucharest eff 28OCT18 1 daily (4 weekly A320 / 3 weekly A321)
Vienna – Copenhagen eff 28OCT18 3 weekly A321
Vienna – Dublin eff 28OCT18 1 daily (5 weekly A321 / 2 weekly A320)
Vienna – Faro eff 28OCT18 2 weekly A320
Vienna – Fuerteventura eff 03NOV18 1 weekly A320
Vienna – Gran Canaria/Las Palmas eff 31OCT18 2 weekly A321
Vienna – Krakow eff 28OCT18 4 weekly (2 weekly A320 / 2 weekly A321)
Vienna – Lanzarote eff 30OCT18 1 weekly A321
Vienna – Larnaca eff 28OCT18 2 weekly (1 weekly A320 / 1 weekly A321)
Vienna – London Stansted eff 28OCT18 2 daily (6 weekly A321 / 8 weekly A320)
Vienna – Madrid eff 28OCT18 1 daily (2 weekly A321 / 5 weekly A320)
Vienna – Marrakech eff 28OCT18 2 weekly (1 weekly A320 / 1 weekly A321)
Vienna – Milan Bergamo eff 28OCT18 1 daily (5 weekly A321 / 2 weekly A320)
Vienna – Paris Beauvais eff 28OCT18 3 weekly (2 weekly A320 / 1 weekly A321)
Vienna – Rome Fiumcino eff 28OCT18 9 weekly (5 weekly A321 / 4 weekly A320)
Vienna – Seville eff 31OCT18 2 weekly A320
Vienna – Tenerife South eff 31OCT18 2 weekly A321
Vienna – Valencia eff 28OCT18 4 weekly A320

https://www.routesonline.com/news/3...ion-details-a320321-vienna-operations-in-w18/
 
Re: LaudaMotion - status (Splittet fra NIKI Luftfahrt GmbH konkurs)

De gjorde jo det med WDL Aviation sin for kort tid tilbake...

Der var logoen, eller i hvert fall det sentrale elementet, så godt som kliss lik. Her er det to veldig forskjellige varianter av en rød, stilisert L. Jeg kan ikke skjønne at dette skal være grunnlag for noe varemerkesøksmål.
 
Re: LaudaMotion - status (Splittet fra NIKI Luftfahrt GmbH konkurs)

Ser også ut som de åpner STR-CPH samtidig. Så tydeligvis bygger de opp en base i Stuttgart til våren
 
Re: LaudaMotion - status (Splittet fra NIKI Luftfahrt GmbH konkurs)

Ser også ut som de åpner STR-CPH samtidig. Så tydeligvis bygger de opp en base i Stuttgart til våren



Stasjonerer 3 A320 i følge aero.de


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Re: LaudaMotion - status (Splittet fra NIKI Luftfahrt GmbH konkurs)

Planen er å øke fra 9 til 29 fly i løpet av 2019. I tillegg wetleases 6 737-800 fra Ryanair deler av året

http://m.atwonline.com/airlines/laudamotion-boost-aircraft-routes-2019

LaudaMotion plans to increase its Airbus A320 fleet from nine to 21 aircraft in 2019.

The Ryanair subsidiary also wet-leases up to six Boeing 737-800s from its Ireland-based parent carrier. The 27 aircraft will enable the Austria-based carrier to add short- and medium-haul routes, as well as increase frequencies on existing routes. All of the new aircraft will be leased and are on average about five years old.

Ellers er de dyrt å starte flyselskap, men regner med Niki fikk litt cash for sin andel for å spe på pensjonen litt

On Oct. 23, LaudaMotion said it will close two crew bases in Austria as part of a cost-cutting program as the carrier expects to post a €150 million ($172.4 million) loss because of startup costs in the first year.
 
Back
Top