Lasse Lindgren om SAS Internationals fremtid

Hei Dag naa har du akkurat skrapet toppen av isfjellet naar det gjelder SAS sine problemer, mellomledelsen er vettskremte for aa ta avgjoerlser, og naar du nevner at man tar oppgjoeret om hvem som skal betale etterpaa...saa er det nettopp slike avgjoerlser mellom lederne frykter....og flyet staar

PS CO ringte oss i gaar og vil ha Alexandra paa interjuv...:cool:

En motortypes godkjennelse for ETOPS operasjoner er avhengig bl.a. av hvor mange inflight shutdowns og ikke-planlagte motorbytter.Jeg har ikke tallene for RR Trent,men det kan synes at man har kommet opp mot en grense og at RR gjerne vil ha et ord med i laget før en utskifting skjer.Det kan stå om $$$$ dersom Trent mister sin ETOPS godkjennelse.

Heisann på en Søndag morgen dc-8-63...:-p

Hmmm... alle vil være sjefer men ingen vil bestemme...:question:

Kom Alexandra og din svigerinne seg fram og tilbake fra Brazil? Hva skal Alexandra interviewes for? Håper hun nevner dette med booking av setene på retur flighten...;)

Hei FBU 4EVER Jeg er nok fullstendig klar over ETOPS regelverket og jeg har levd med AC 120-42A under hodeputa i mange år...:p

Vet ikke om RR Trent 700 begynner å nærme seg 0.02/1000 IFSD da jeg regner med at dere bruker 180 ETOPS... 138 ETOPS...?, men skulle RR være konservative i dette tilfelle så ville de heller ha foreslått å skifte motoren med en gang...?

Dette høres mere ut som, om jeg skal gjette at dere har en CPH (cost per hour) avtale med RR, og RR vil prøve å holde motoren i service så lenge som mulig for å holde kostnadene nede. Dette må selvfølgelig veies opp mot sannynligheten at du har funnet problemet og fikset dette, slik at problemet ikke gjenoppstår på neste flight og muligheten for en IFSD. Det er da man må ha en sterk ledelse som setter foten ned og sier at motoren må skiftes... period! ...og ikke rote i flere dager før man får bestemt seg...:angry:

Kun spekulasjoner fra min side...:lol:

Dag

Javisst kom de 2 seg fint frem og tilbake, ved hjelp av Web Sjekkinn paa Bainbrigde (paa returen fikk de gode seter hjem igjen ogsaa....Det er Sales Manager jobb de skal interjuve henne for...

AY har markedsført seg i Norge på samme måte med: "korteste vei til Asia går med AY via HEL".

Regner med at de også har god andel trafikk på sine 4x daglig OSL - HEL som skal videre til Asia. Selv har jeg ihvertfall reist med dem ett par ganger og synes det var veldig OK :)

Back