Hvis du kun ønsker å fly rundt med typiske småfly er jo LAPL nok. Hvor mye du sparer på det vil avhenge av hvorvidt du klarer deg med minimum timer eller ikke. Personlig synes jeg ikke forskjellen i pris veier opp for den ekstra kunnskapen man tilegner seg ved flere timer skoling og et høyere sertifikat. 30 timer er for de fleste lite før man drar ut på tur.
flugger; baksiden med LAPL ift PPL er maks 4 seter, lavere max avgangsvekt, VFR dag only, per i dag ikke mulighet for flottørutsjekk.
flugger; baksiden med LAPL ift PPL er maks 4 seter, lavere max avgangsvekt, VFR dag only, per i dag ikke mulighet for flottørutsjekk.
fordelen er noe mindre krav ved fornying av sertifikat, og muligens noe medical relatert?? Usikker på medicalkrav
Det er vel dobbel så lang gyldighetstid på legeattest for LAPL, og mulighet, på litt sikt, å få gjort det hos fastlegen din?
Er det ikke 6 passasjerer som er grensen for LAPL? I alle tilfeller er det passasjeren og ikke setene som teller.
Max avgangvekt er vel ikke noe problem i praksis, de aller fleste enmotors fly kan flys med LAPL
AVIATor-Olav;1089105 Hvor fløy du hoppere? Jeg fløy I Grenland fallskjermklubb for en del år siden. C206 med kun et sete fikk ha med inntil 6 hoppere. Tunge løft på varme sommerdager. Tok en liten evighet til 10.000 fot. :)[/QUOTE said:Fly hoppere på Lista. Først med en 182, (ASS) og etterpå med en 172 (MTT)
Gikk tregt oppover på slutten. Stoppet som regel 8`tusen.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.