• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Landing i møkkavær på ZV.

atck

ScanFlyer Gold
Landing i møkkavær på ZV.

Cockpit-tur. Fint vær i Oslo, fint vær underveis. Da vi nærmet oss Sola kom vi inn i skitværet. Noen konstateringer underveis: Det er ikke lett å ta bilder av fly i lufta, ikke når de er 1000 fot over og langt unna. Det er heller ikke lett å ta bilder med zoom gjennom tykke cockpitglass. Men artig er det nå.
Ta bildene for det de er: Eksperiment og ut-testing. :up:

KLM på kryssende kurs. Den var vel et par tre nautiske mil unna på dette tidspunkt.
IMG_2664_2.jpg

I det vi bryter ut av skyene, over Stavanger.
IMG_2677_1.jpg

Møkkavær. Vi ser en avgang, vi ser kanskje et eller annet sted en på finalen foran oss, og så Acta på taxiway ved holding point - som ikke før ta av før oss ...
IMG_2679_1.jpg

IMG_2698_1.jpg

IMG_2705_1.jpg

IMG_2706_1.jpg

I det vi svinger inn på gate 16 tar jeg dette bildet ut vinduet. Fremdeles mye risting og tykt glass.
IMG_2719_1.jpg

Re: Landing i møkkavær på ZV.

Flott med litt action bilder. Har vært MYE vær her på vestlandet de siste dagene.......og jeg kan tenke meg noen har opplevd noen heftige innflyginger i de kraftigste regen/hagelbygen ( med kraftig gust).

Håper og se mer av disse action bildene utover høst/vinter.

Re: Landing i møkkavær på ZV.

Takk. Vi kjørte litt slalom der ute, flygerne brukte radaren flittig. Man skal ha respekt for byger og turbulens.

Back