En av flyverne skriver om Virgin's første lakseflyging på Evenes:
https://blog.virginatlantic.com/fly...nGBGqdXg43ru69WJvcht5vllUl0W9rJtX3oiYDAK_ZXw8
En av flyverne skriver om Virgin's første lakseflyging på Evenes:
https://blog.virginatlantic.com/fly...nGBGqdXg43ru69WJvcht5vllUl0W9rJtX3oiYDAK_ZXw8
Sikkert litt lettere å få tillatelse og nå en den gang når Air Anglia skulle fly wet lease for Busy Bee på mil. charter på '80 tallet, de måtte klareres for operasjon i arktiske strøk og hadde faktisk pistol i cockpit i tilfelle de møtte isbjørn![]()
Er ikke helt sikker, men jeg tror at avgangstiden på de fremtidige flygingene kommer til å være tidligere enn kl 1800. Hvis jeg forstår det riktig var det avsatt ekstra god til på den første flygingen, slik at bakkemannskapet skulle kunne gjøre seg godt kjent med VS sine prosedyrer og rutiner ifm lasting av B787-9.
Espen
De skal gå kl 1500. Kl 18:00 var kun første gang
OT, men var det ikke Air UK eller husker jeg feil?
Espen
https://www.tv2.no/nyheter/11953000/Tomme og ledige passasjerfly brukes nå til å sende fisk rundt i verden. Fra Harstad/Narvik lufthavn er målet å sende 12 fly i uka til USA, Asia, Midtøsten og Afrika.
Hvor komplisert ville det være å kombinere passasjerer og frakt på disse flyene?
Men QR fra OSL, tar de også pax som vil forville seg ut fra DOH ^_^ ?
Ser Qatar melder på linkedin at forrige flight fra EVE hadde med seg over 70 tonn fisk fra EVE. Noen som vet hvorfor de nå tilsynelatende klarer få med vesentlig mer nå, kontra begrensningene som tidligere lå inne?
Forstår også slik at man får med mere vekt fisk målt mot volum, hvis det er snakk om mer filet og mindre hel fisk?
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.