I følge post #93 er det 45 tonn som skal med til LHR i morgen. Regner med dette er fisk som dermed går nede i kabinen.
Hei
Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.
Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025
Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150krBetalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:
https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025
(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)
De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret
Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat
I følge post #93 er det 45 tonn som skal med til LHR i morgen. Regner med dette er fisk som dermed går nede i kabinen.
Du får vel ikke plass til 60 tonn fisk på en 787-9. Er vel 11 ULD posisjoner, og med 4 tonn per ULD, så er det da langt unna 60 tonn [emoji6]
Som det sies over her. Begrensninger på hvor mye vekt på de enktelte områdene. Samt hvor mange PMC man får stappet inn. Kjenner ikke til hvordan en 787 trimmer. Men blir ikke overrasket om det er omtrendt som A350. Hvis man skal fylle fulle PMC, noe jeg tror man gjør så man slipper å bygge om i LHR. Så blir det fort maks 10PMC, slik at man har en pos å bruke til å trimme flyet. Blir fort litt tungt i ene enden.
S
Da er vel også en høydebegrensing nede i buken, og derfor det er vanskelig bygge mer enn 4tonn fisk per palle?
Dagens flyvning har status som en testflyv- ning, men Virgin har allerede satt opp avganger hver eneste onsdag og lørdag framover. Det betyr at vi egentlig er i gang for fullt, sier Winther.
Han forteller at det er flere flyselskap som med interesse har fulgt med på det samarbeidet Peri-
shable Center Nord har med Qatar Airways, og har sett på muligheten for å fly vestover.
Først ut til å plukke opp hansken ble altså Vir- gin Atlantic som i dette tilfellet samarbeider med logistikkaktøren Kuhne & Nagel som er den som formelt disponerer lastekapasiteten på flyet.
Flytider for Virgin Atlantic i morgen, planlagt med en Boeing 787-9 Dreamliner.
(Alt i LT)
En ting. Disse uvanlig høye fraktratene vi har snakket om, som danner grunnlaget for den enorme bruken av praktere både her og der. Er de fraktratene like uansett hva som fraktes? Enten det er smittevernsutstyr eller laks? Er det noe som helst frakt som kommer inn til EVE med disse flyene?
Er det et vanlig B787-9 passasjerfly Virgin Atlantic bruker som laksefly til og fra Evenes nå.?? Vanligvis står det jo cargo på flyene
Er det et vanlig B787-9 passasjerfly Virgin Atlantic bruker som laksefly til og fra Evenes nå.?? Vanligvis står det jo cargo på flyene
En av flyverne skriver om Virgin's første lakseflyging på Evenes:
https://blog.virginatlantic.com/fly...nGBGqdXg43ru69WJvcht5vllUl0W9rJtX3oiYDAK_ZXw8
En av flyverne skriver om Virgin's første lakseflyging på Evenes:
https://blog.virginatlantic.com/fly...nGBGqdXg43ru69WJvcht5vllUl0W9rJtX3oiYDAK_ZXw8
We flew the approach we had trained for in the sim, and it worked out really well with me hand-flying the aircraft for the last 1000 feet, which was a real treat.”
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.