La Valette VIP Lounge på Malta med SAS Plus

jcnorway

Moderator
Medlem

Reiste MLA-OSL med SK4620 tidligere denne uken på bonusbillett. Bestilte Business, men litt etter så endret SAS konsept til SAS Plus (eller wrapklasse som det nå også heter:lol:).

Etter litt research skjønte jeg at det ikke var mye å hente på å reise på SAS Plus ut fra Malta, men lot være å endre billetten. Fant ingen info om hverken lounge eller andre godsaker som man fikk på MLA ved å reise med SAS Plus, så hadde ingen forventninger om noe som helst på bakken. I lufta forventet jeg masse wraps og salater :p

Uansett... ved innsjekk fikk man overraskende utdelt invitasjon til La Valette VIP Lounge siden man reiste med i SAS Plus. I tillegg fantes det en egen fasttrack for La Valette VIP Lounge gjester, så da fikk man både i pose og sekk. Inngangen til loungen er lokalisert inne i taxfree-butikken man må gjennom etter sikkerhetskontrollen.

Her er noen bilder fra loungen på Malta.

Sitteområde/interiør:

Akvarium hadde de også midt i loungen:

Selvbetjent mat/drikkeområde. Synes det var et ok utvalg av drikke. Litt tynt på matfronten, men helt greit.

Sparkende Foting forsøker seg på sete 2A (rad 1 på venstre side fantes ikke på 737-600-maskinen LN-RPZ) på SK4620, men strevde fælt med å få setebeltet til å passe ^_^

Ble litt for slitsomt å sitte i disse setene til SAS, så da var det å innta soveposisjon og ta seg en cowboystrekk. Ingen skuff hos SAS, men antydning til hule foran sete 1E var akkurat passe romslig for en Foting. Terningkast 6 for "senga" :lol:

Håper bildene falt i smak. Alt i alt en fin lounge og absolutt bedre enn DY-loungen på OSL (aka Upper Crust) som vi testet på utreisen ;)

Last edited:
Re: La Valette VIP Lounge på Malta med SAS Plus

Takk for loungerapport. Jeg synes egentlig loungen så bemerkelsesverdig fresh ut til å være "syden".

Håper Sparkende Foting fant ut av alt før take-off.

Ser bedre ut enn loungen i Nice. Ganske liten og trang, lite mat. Plusset var at de hadde champis der. Tilgang med Plus, ikke med *A gull.

Ser på nett at man også kan betale seg inn i loungen hvis man er villig til å punge ut 29 EUR pr pers.

Takk for loungerapport. Jeg synes egentlig loungen så bemerkelsesverdig fresh ut til å være "syden".

Håper Sparkende Foting fant ut av alt før take-off.

Sparkende Foting fant etter hvert ut at det var bedre å sitte på fanget til mamma og spise snacks under takeoff. Tror flyverten som passet på Plus også synes det var den beste løsningen ^_^

Bra at SAS også nå har access til loungen på Malta, etter samme oppskrift som LH har det på sin daglige flight til FRA. Men med LH får du invitasjon som Star Gold også, vet ikke om man gjør det med Sk dessverre...

Men loungen er fin den, enig der. Har vært brukt noen ganger.. hehe. Stort sett lite folk, med unntak av når Emirates skal mot sandkassa, da er det plutselig trangt gitt..

Kim

Takker for titten! Dumt at MLA bare er en sommerrute som vel kuttes nå.

Ser bedre ut enn loungen i Nice. Ganske liten og trang, lite mat. Plusset var at de hadde champis der. Tilgang med Plus, ikke med *A gull.

Ikke med EBG heller? Har tidligere (ca fire år siden) sett folk få ha med seg familien til og med inn på NCE.

Takker for titten! Dumt at MLA bare er en sommerrute som vel kuttes nå.

Ikke med EBG heller? Har tidligere (ca fire år siden) sett folk få ha med seg familien til og med inn på NCE.

Ikke i følge *A loungefinder. Kanskje det er som med MAD, man har tilgang i praksis, men ikke i teorien.

Hele fornyelsen av denne lufthavnen ble gjort av folk fra VIE, som visstnok er deleier i lufthavnen

jaja, med plus får man tilgang, men EBG kan ta seg en bolle... c´mon sas

Litt slunkent på ginflasken, men ellers så jo dette helt fint ut.
Spesielt for oss som vanker på Jet-loungen i Wien...

Drar fram denne.. LH gir alltid adgang til alle * G på sine komtraktlounger i Europa, selv om ikke sine egne *G... Samme system som fasttrack OSL i motsetning til SK .

I dag i Bilbao, fikk vi Iberia lounge...

Dagens wrap: I økonomi i dag fikk vi som måltid, 6 små herlige varme kjøttboller med innbakt sennep og helt fersk bun.... Virkelig herlig... Sjelden jeg spiser flymat , men dette gikk rett ned... Så Nürnberger pølser med surkål i loungen måtte vente :colgate:

Dagens wrap: I økonomi i dag fikk vi som måltid, 6 små herlige varme kjøttboller med innbakt sennep og helt fersk bun.... Virkelig herlig... Sjelden jeg spiser flymat , men dette gikk rett ned... Så Nürnberger pølser med surkål i loungen måtte vente :colgate:

Tuller du? De MUK bollene der får IKEAs kjøttboller til å virke som gourmetmat

Har du smakt dem........ Herlige... :lol: At jeg spiser flymat betyr gourmet.. Mye bedre enn tørre brødblingser... mye bedre enn Gildes Svenska Kjøttbullor...

Oi, mener du det?! De "kjøttbollene" med sennep i pappboks som spises med trepinne må være noe av det verste som serveres på fly. Direkte motbydelig.

Back