Kveldsbilder, på et forsøks-stadie...!

Harald Oanes

ScanFlyer Silver
Kveldsbilder, på et forsøks-stadie...!

Ja jeg vet, det er 17. mai - men ikke feirer jeg, og jeg visste Air Baltic ville overnatte en B757 på Sola - så da var det jo å forlate øya nok en gang... Jeg er ikke så bekvem med kveldsbilder uten stativ, så jeg håpet flyet var i rute og at sola ville være opp bitte, bitte litt lengre... Men selvsagt var ikke flyet i rute og sola nede...
Men et kamera med vanvittige ISO-egenskaper og VR-objektiv gjorde at resultatet ble bedre enn fryktet, selv om jeg definitivt har sett det bedre hos dem som kan dette her... Uansett - 757 ble det i går også (og i dag kommer i tillegg Ice), så vi har blitt ganske bortskjemt med 757 de siste dager - nesten daglig har et vært:-).

Dere får bære med meg støy og manglende skarphet, men disse bilder er faktisk tatt kl 23, med håndholdt kamera - på ISO mellom 2500 og 3200 (!!!), og det synes jeg er helt vanvittig...

H10_4919.jpg

H10_4934.jpg

H10_4903.jpg

H10_4959.jpg

H10_4968.jpg

hei å hå

H

Re: Kveldsbilder, på et forsøks-stadie...!

Dette er jo absolutt godkjent! :) Skarphet og iso trenger du ikke gjøre noe mere med! Ønsker du å foredle noe, måtte det bli hvitbalansen. Det er jo et lite blåstikk i bildene, men personlig synes jeg det er finere enn det oransje mange har på nattbildene sine! Kan hende det hadde blitt enda finere om du hadde klart å justere blåtonen litt ned!

Dag

Dette er jo absolutt godkjent! :) Skarphet og iso trenger du ikke gjøre noe mere med! Ønsker du å foredle noe, måtte det bli hvitbalansen. Det er jo et lite blåstikk i bildene, men personlig synes jeg det er finere enn det oransje mange har på nattbildene sine! Kan hende det hadde blitt enda finere om du hadde klart å justere blåtonen litt ned!

Dag

Tusen takk for nyttige tips, det tas med med glede...

H

Syntes det var fint med den blåtonen eg, det er jo ganske vanlig for den tiden på døgnet. :) Men dette var absolutt flotte bilder Harald! :D

Fint og stemningsfullt! Og det var ikke akkurat det styggeste flyet du hadde valgt som forsøkskanin, heller... ;)

Synes hvitbalansen er fin, den blå timen heter den blå timen av en grunn. Etter at sola har gått ned så ser det ofte blått ut.

Meget skarpt og bra, men en litt varmere (hvitere) hvitbalanse hadde gjort de ennå et lite hakk bedre :)

flott at noen fikk bilder av denne! :)

Så den tok av tidligere idag, men hadde ikke kameraet.

Tusen takk alle, for svært hyggelig tilbakemelding - nå har jeg noe å referere til, samt å jobbe videre mot...

H

Nydelige og stemningsfulle bilder av et vakkert fly. Gleder meg til denne fra RIX i sommer!

Back