Hele kvartalsrapporten kan lastes ned HER (PDF)Norwegian med et resultat før skatt på 277 millioner kroner – en forbedring på 152 millioner
...
Norwegian legger i dag frem et kvartalsresultat før skatt (EBT) på 277 millioner kroner, en forbedring på 152 millioner fra samme kvartal i fjor. Kvartalet er preget av en markant kostnadsreduksjon, sterk produksjonsvekst og fulle fly. Selv med oppstartskostnader til langdistanse og nye baser i Europa går kostnadene ned, noe som er avgjørende for å sikre selskapet konkurransekraft fremover.
...
Utvalgte nøkkeltall 2. kvartal 2013 (2. kvartal 2012)
Antall passasjerer: 5,5 mill (4,5 mill)
Omsetning: 4,01 mrd kroner (3,17 mrd)
Fyllingsgrad: 77 prosent (76 prosent)
EBITDAR: 877,5 mill kroner (679,5 mill kroner)
EBITDA: 573,9 mill kroner (410,0 mill kroner)
EBIT: 446,1 mill kroner (322,3 mill kroner)
EBT: 276,9 mill kroner (125,0 mill kroner)
Nettoresultat: 196,8 mill kroner (90,5 mill kroner)
De gamle -300 skulle ut i 2012 senest sa de vel en gang i tiden.
Så de er borte for lenge siden
Goodbye KKN :stir
Har de forlenget bruken av 737-300, eller har den tidligere vært planlagt etter 2015, som det vises på flåteplanoversikten?
samt at det virker som LGW-basen har en snittbelegg på rutene (utenom til Skandinavia) på 85%, hvilket vel tyder på de er godt mottatt der
På de nye rutene? De fleste rutene fra LGW-basen er vel ruter som allerede er godt etablerte, altså de som går til Skandinavia.
På de nye rutene? De fleste rutene fra LGW-basen er vel ruter som allerede er godt etablerte, altså de som går til Skandinavia.
På de nye rutene? De fleste rutene fra LGW-basen er vel ruter som allerede er godt etablerte, altså de som går til Skandinavia.
Ser frem til å lese rapporten! Meget gode tall - merker meg 96 prosent kabinfaktor på de interkontinentale rutene.