Kun Air France-KLM vil overleve

MD11

ScanFlyer Dusty
Det anerkjente finansbladet Forbes mener mange flyselskap vil bukke under i finanskrisen og kun Air France-KLM vil overleve de neste 100 år. Hvorfor oppgis ikke. Sterk påstand men det skulle iallefall ikke være dumt og være FlyingBlue member da...

Forbes påpeker at mange flyselskap sannsynligvis vil bukke under for finanskrisen. Og kun ett ventes å overleve de neste hundre årene - Air France-KLM.

http://e24.no/boers-og-finans/article2907523.ece

Forbes er jo "eksperter" på å lage topp-100 lister på alt mulig. At disse 100 selskapene overlever tviler jeg ikke på, men det er nok mange flere bedrifter som også overlever de neste 100 år. Savnet en del store selskaper fra India, Midt-Østen og Korea.
Ellers syns jeg det var få bilprodusenter med på listen.
Flyselskap var ikke det første jeg tenkte på som manglet, til det er baransjen for utsatt med tanke på sammenslåinger, oppkjøp, og store konkurser.

...og da vil vel Alitalia overleve også. Det var det nok ikke mange som hadde trodd her inne.

Det er alltid noe forstemmende over de som beinhardt hevder hva fremtiden vil bringe på et så konkret nivå som dette...

...testamentere til oldebarna?

Trønderne er seige vet du EB, dessuten er det friskere luft utenfor Oslogryta. Dummeste jeg ser er joggere i Oslo sentrum.....

Men tilbake til saken, intressant at de ser på Air France-KLM som eneste selskap som vil klare de neste 100 år. Lurer på hva som er bakgrunnen til det. LH og BA har jo også et sterkt longhaulnettverk som spytter inn penger kassa.

Back