• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Air France-KLM 2018 resultat

Someone

Moderator
Medlem
Air France-KLM slapp resultatene for 2018 tidligere denne uken, og selv om driftsresultatet faller 30% til €1,3 milliarder, både på grunn av høyere drivstoffkostnader og streiker i Air France i første halvdel av året, er det for det et par lyspunkter å ta med seg for fremtiden


Hele gruppen ser vekst, men mest hos Transavia og innen vedlikehold, og Transavia er også eneste selskap som i gruppen som øker overskuddet. Totale ancilliary revenue er opp 11% til €650 millioner. Isolert sett er det KLM som går best med over €1 mrd i overskudd, mens det kun var +€266 for Air France.

Dog gjøres det mye positivt i gruppen virker det som, i tillegg til nye avtaler med de ansatte i KLM er det ikke minst inngått nye avtaler med de fleste (?) av Air France sine fagforeninger, inkludert flere av de militante. Dette bør lede til langt færre streiker gjennom 2019. Strukturen i Air France forenkles også, som man har vært inne på i andre tråden. Joon legges ned og Hop! forsvinner som eget merkenavn, men legges inn under Air France på samme måte som KLM Cittyhopper er under KLM. I tillegg forenkles Hop! sin flåte og struktur


Presentasjonen:
https://www.airfranceklm.com/sites/default/files/analyst_q4_2018_en_vdef2_0.pdf

Pressemeldingen
https://www.airfranceklm.com/sites/default/files/q4_2018_press_release_en_vdef_0.pdf

Sammenlignet med flåten er det relativt få fly leveringer i 2019:
787: 6
A350: 3
737: 4
 
Back
Top