• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Kronprinsparet til Sør-Korea

Bizflyer

FinalCall.travel/no
Medlem
Kronprinsparet til Sør-Korea

Krompen og Mette Minus er på besøk i Korea i disse dager.

Noen som vet hvilket selskap de fløy med?

BF:question:
 
Re: Kronprinsparet til Sør-Korea

Ifølge dagens aviser så ankom de allerede lørdag og har hatt noen dager inkognito før det offisielle besøket begynte.

Ifølge tidligere uttalelser så vil ikke Krompen fly First class lenger. Så det var vel Business på en eller annen avgang.

Finnes det noen tradisjon for at det nasjonale flyselskapet i landet flyr utenlandske gjester til landet for statsbesøk? Husker fra den tv-serien fra Heatrow at den engelske Dronningen fløy Air New Zeeland da hun skulle dit på statsbesøk.

Men vi må vel kanskje regne med at de kongeliges reiseruter er statshemmeligheter av sikkerhetshensyn?

BF:cool2
 
Re: Kronprinsparet til Sør-Korea

Jeg vil tippe Lufthansa.
Aftenposten har forøvrig et stort oppslag i papirutgaven i dag om hva det har kostet. Noe jeg kanskje hadde ventet i se i Klassekampen eller Dagbla' men ikke i konservative Aftenposten. Aftensposten skriver at "selv om remm kongelige ikke fløy First Class, men BARE business, kom billettene på over 40.000" So what? Kongehuset har sine egne budsjetter og bruker vel sine egne penger på samme måte som en annen bedrift. GI REMM KONGELIGE BBJ NÅ!!
 
Re: Kronprinsparet til Sør-Korea

Originally posted by CK

Jeg vil tippe Lufthansa.
Aftenposten har forøvrig et stort oppslag i papirutgaven i dag om hva det har kostet. Noe jeg kanskje hadde ventet i se i Klassekampen eller Dagbla' men ikke i konservative Aftenposten.

Det er vel ganske lenge siden Aftenposten kunne karakteriseres som konservativ?
 
Re: Kronprinsparet til Sør-Korea

Ser videre nå at de har vært i Shanghai siden lørdag. Så da er det jo mulig de har flydd med SK fra CPH til PVG (men dette går vel ikke fredag kveld fra CPH?).

Fra Shanghai til Seoul er der 14 direkte flighter pr dag med diverse flyselskap så da kan det jo ha vært hvasomhelst!

BF:cool2
 
Re: Kronprinsparet til Sør-Korea

Er ikke PVG ruten lagt ned og kapasiteten overflytten til ARN-BJS
 
Re: Kronprinsparet til Sør-Korea

SK har vel lagt ned PVG ruten og overflytten kapasiteten til ARN-BJS
 
Re: Kronprinsparet til Sør-Korea

Originally posted by litt-amatør

Originally posted by CK

Jeg vil tippe Lufthansa.
Aftenposten har forøvrig et stort oppslag i papirutgaven i dag om hva det har kostet. Noe jeg kanskje hadde ventet i se i Klassekampen eller Dagbla' men ikke i konservative Aftenposten.

Det er vel ganske lenge siden Aftenposten kunne karakteriseres som konservativ?
67% av landets journalister tilhører venstresiden av politisk oppfatning. Det er vel grunn til anta at noen av dem er ansatt i Aftenposten og.
Selv Aftenposten er ikke lenger det den en gang var etter min oppfatning.
 
Re: Kronprinsparet til Sør-Korea

Når de kommer hjem kommer Seog Hør (også den som utkommer i Kristiansand) med detaljene...:rolleyes:
 
Re: Kronprinsparet til Sør-Korea

Originally posted by OJB

Originally posted by litt-amatør

Originally posted by CK

Jeg vil tippe Lufthansa.
Aftenposten har forøvrig et stort oppslag i papirutgaven i dag om hva det har kostet. Noe jeg kanskje hadde ventet i se i Klassekampen eller Dagbla' men ikke i konservative Aftenposten.

Det er vel ganske lenge siden Aftenposten kunne karakteriseres som konservativ?
67% av landets journalister tilhører venstresiden av politisk oppfatning. Det er vel grunn til anta at noen av dem er ansatt i Aftenposten og.
Selv Aftenposten er ikke lenger det den en gang var etter min oppfatning.

Det er stor forskjell på det å være på venstresiden og det å være smålig, da - men hovesaken i artikkelen er at de markedsfører Norge, og at dette gir meget god gratisreklame. Deretter anføres prisen på reisen. Alt i alt en meget god investering for Norge! Dessuten er det neppe grunn til å tro at kongereporter Wenche Fuglehaug er spesielt venstrevridd - og hun er jo en av dem som lever godt på de kongelige ^_^
 
Re: Kronprinsparet til Sør-Korea

Nå tilhører jeg de som absolutt mener at det kan være greit å nevne prisen det koster å få dem over til Korea. Bare så det er sagt. Mitt poeng var at Aftenposten ikke er noen konservativ avis lenger. Helt uavhengig av denne saken.

Det må jo også tas med at kronprinsen har gått voldsomt ut med sitt miljøengasjement. Det er klart det er spørsmål å stille da om han ikke bør prøve å begrense antall lange reiser. Moralen kan jo ikke bare gjelde vanlige folk?

I den forbindelse anser jeg anskaffelse av eget fly som både politisk og moralsk helt umulig. Synes det er helt greit at de må reise rutefly. De lider ingen nød!;)
 
Re: Kronprinsparet til Sør-Korea

Nå har jeg ikke lest Aftenposten i dag. Men jeg går ut fra at de ikke nevner et eneste ord om hvor mye den norske eksporten til Sør-Korea øker pga et slikt besøk. De kongelige er jo viktige døråpnere, og akkurat derfor er det en rekordstor skare norske næringslivsfolk med på lasset.

Jeg mener å ha lest et sted at man hadde regnet ut at på Kong Olavs reiser ble eksporten øket med 9 kr for hver krone brukt på appanasje. Da må det jo bli riktig lønnsomt nasjonaløkononmisk sett!

Så sett i lyset av det, så blir hyling om noen businessclass billetter direkte smålig!! Det skulle jo tatt seg ut at næringslivsfolket fløy business og så satt Håkon og Mette Marit bak på turistklasse! Ser dem for meg på midtseter blandt andre turister!:rolleyes:

Jeg har sagt det før her; Journalister som skriver slike artikler må være av den typen som kun får lov til å reise turistklasse selv, og derfor er misunnelige på andre som kan reise business.

BF:old
 
Re: Kronprinsparet til Sør-Korea

Originally posted by Bizflyer

Nå har jeg ikke lest Aftenposten i dag. Men jeg går ut fra at de ikke nevner et eneste ord om hvor mye den norske eksporten til Sør-Korea øker pga et slikt besøk. De kongelige er jo viktige døråpnere, og akkurat derfor er det en rekordstor skare norske næringslivsfolk med på lasset.

Jeg mener å ha lest et sted at man hadde regnet ut at på Kong Olavs reiser ble eksporten øket med 9 kr for hver krone brukt på appanasje. Da må det jo bli riktig lønnsomt nasjonaløkononmisk sett!

Så sett i lyset av det, så blir hyling om noen businessclass billetter direkte smålig!! Det skulle jo tatt seg ut at næringslivsfolket fløy business og så satt Håkon og Mette Marit bak på turistklasse! Ser dem for meg på midtseter blandt andre turister!:rolleyes:

Jeg har sagt det før her; Journalister som skriver slike artikler må være av den typen som kun får lov til å reise turistklasse selv, og derfor er misunnelige på andre som kan reise business.

BF:old

Krompen er vel som snytt ut av sin bestefar med samme nøysomheten. Tror han personlig bryr seg glatt om hvilken klasse han selv flyr på. Da er det vel værre med morra hans:p
 
Re: Kronprinsparet til Sør-Korea

Originally posted by MartinL

Krompen er vel som snytt ut av sin bestefar med samme nøysomheten. Tror han personlig bryr seg glatt om hvilken klasse han selv flyr på. Da er det vel værre med morra hans:p

Det er ikke nødvendigvis bare pga statusen og "æren" man velger å fly business, kjenner selv meget godt relativt nøysomme og folkelige personer som i jobb sammenheng nekter å fly annet enn business på langruter
 
Re: Kronprinsparet til Sør-Korea

Originally posted by CK

Jeg vil tippe Lufthansa.
Aftenposten har forøvrig et stort oppslag i papirutgaven i dag om hva det har kostet. Noe jeg kanskje hadde ventet i se i Klassekampen eller Dagbla' men ikke i konservative Aftenposten. Aftensposten skriver at "selv om remm kongelige ikke fløy First Class, men BARE business, kom billettene på over 40.000" So what? Kongehuset har sine egne budsjetter og bruker vel sine egne penger på samme måte som en annen bedrift. GI REMM KONGELIGE BBJ NÅ!!


Kan ikke være LH om de reiser direkte fra FRA til ICN, den lander jo på formiddagen. Asiana lander direkte fra LHR i 3 tia. Dersom de velger flere stopp via PVG eller NRT kan de lande på kvelden. Tipper at de reiser med SAS til NRT og derfra videre til ICN
 
Re: Kronprinsparet til Sør-Korea

Originally posted by Tommy777

Originally posted by CK

Jeg vil tippe Lufthansa.
Aftenposten har forøvrig et stort oppslag i papirutgaven i dag om hva det har kostet. Noe jeg kanskje hadde ventet i se i Klassekampen eller Dagbla' men ikke i konservative Aftenposten. Aftensposten skriver at "selv om remm kongelige ikke fløy First Class, men BARE business, kom billettene på over 40.000" So what? Kongehuset har sine egne budsjetter og bruker vel sine egne penger på samme måte som en annen bedrift. GI REMM KONGELIGE BBJ NÅ!!


Kan ikke være LH om de reiser direkte fra FRA til ICN, den lander jo på formiddagen. Asiana lander direkte fra LHR i 3 tia. Dersom de velger flere stopp via PVG eller NRT kan de lande på kvelden. Tipper at de reiser med SAS til NRT og derfra videre til ICN

De kom fra Shanghai hvor de har vært på privat tur siden lørdag!

BF:old
 
Back
Top