• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Krohn Air

MOL - OSL MOL - SVG MOL - TOS MOL -BGO da business og store byer som kan bli bra for dem og business ruter. Så det kan vel ikke være så dumt. Da dropper vi MOL - AES som du sier du har en ide der.

MOL-OSL i konkuranse med SAS og DY?? No way.
De andre rutene fungerer to ganger i året da lagene i tippeligaen i byene møtes.
 
Jaja Krohn Air får bestemme selv hva dem vil. Jeg tviler på det ikke skjer noe stort rundt dem, men det hadde vært kjekt for dem. Hvis dem gjør det så bra som de sier kan dem vel kanskje skaffe seg et større fly også.
 
Hvis slike ruta skal være gunstig å ha må de synke prisene betraktelig. 3000,- t/r vil ikke mange fotballsupportere betale. Blir nok kun for business reisende, bortskjemte drittunger og spesielt intresserte. ;)
 
Dem kan jo starte en charterrute som dem vet vil trekke mye folk. Eller ha en business rute som dem vet er bra, så kjøe eller lease en ATR eller Saab 340.
 
MOL-AES er utopi. Busser hver time, hurtigbåt flere ganger daglig, samt hurtigrute. Alle disse tar deg raskere mellom Molde sentrum og Ålesund sentrum enn du ville klart med buss fra Molde sentrum ut til Årø, gjennom innsjekk og fly til AES og buss derfra til Ålesund sentrum. Dessuten vil flybilletten koste mye mer enn buss og båt.

MOL-OSL i konkurranse med SAS og DY. Fullstendig galskap. Det er kanskje muligens bare på lørdag ettermiddag kveld at denne strekningen savner en avgang og da kun i retningen MOL-OSL. Krohn har 19 seter å fylle. Det vil rett og slett ikke lønne seg om de så tok 10.000 kr billetten og fyllte flyet da de må ha ekstra crew for å utvide med flygning på lørdag.

Forøvrig tar de på seg godt betalte charteroppdrag om noe absolutt MÅ fra ett sted til et annet når det ikke finnes alternative ruteflygninger.

Men det finnes én rute de kunne oprerert med suksess tror jeg, i tillegg til MOL-TRD, om de hadde flydd på rett tidspunkt....
 
Krohn Air vet sikkert best selv hvilke ruter som vil lønne seg. Tror det er lite vits å diskutere videre i denne tåden.
 
Det var tidligere MOL-BGO-MOL men da var det også alt for lite interresse for flygningene..
 
Ah ok men dem bestemme selv hva dem vil. Jeg sendte dem en mail om ruter og om dem har planer om rutenettet, men tviler jeg får svar siden det er vel konkurranse isåfall.
 
Back
Top