Krohn Air med storsatsing på Molde - Trondheim

Re: Krohn Air med storsatsing på Molde - Trondheim

Så bra - de eier jo en Jetstream 32-maskin som det er lurt å få på vingene?! Er det denne eller Dornier-maskinen som skal fly?

Så bra - de eier jo en Jetstream 32-maskin som det er lurt å få på vingene?! Er det denne eller Dornier-maskinen som skal fly?

Det er Jetstreamen som flyr. Dornier'n er på vent i Danmark.

Her har trondheimlufthavn.net litt mere info. http://trondheimlufthavn.net/Nyheter1106.html

Når en leser dette så har jeg en mistanke om at det ligger andre årsaker til denne endringen enn økt etterspørsel. De øker jo bare med 4 seter daglig hver vei, mens fredager reduseres med 14 seter. Med tanke på at Jetstreamen er kjøpt, mens Do328 bare er leaset så er det vel en fare for at sistnevnte forsvinner ut.

Last edited:

De øker jo bare med 4 seter daglig hver vei, mens fredager reduseres med 14 seter.

Nja. 4 x 19 = 76 og 2 x 32 = 64. Men 2 x 19 = 38. ;)

Altså 12 ekstra seter hver vei mandag-torsdag (opp 19%) og 26 seter mindre hver vei på fredager (eller ned 40%).

Men så har vel denne J32-en flydd ruta en stund nå, visstnok, og i så fall blir jo utgangspunktet et litt annet.

En større artikkel i Finansavisen i dag.

Hovedinnhold: 14.000 pax i fjor, og de sikter på vekst. 17mill NOK omsetning i fjor, og omtrent balanse for ruten(e). Sikter på 20-25 MNOK omsetning i 2011.

Veldig hyggelig dette synes jeg. Flott at Krohn viderefører forbindelsen mellom Trondheim og Molde og attpåtil ser ut til og klare seg fint :)

Bra at et såpass ferskt selskap klarer seg såpass som det sies, det unner jeg Krohn Air og andre som tør å satse.

Back