• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Kritikk på 2 bilder

baselutvann

ScanFlyer Gold
Kritikk på 2 bilder

Trenger litt hjelp med litt kritikk på to bilder, og litt ros da :colgate:

Vel, her er de: Begge tatt på OSL dagen a380 kom:stir

sasairbus.jpg

sas.jpg

Slik så første bilde ut før det ble redigert. Begge er redigert i Paint.net
DSC_0333.jpg

Last edited:
Re: Kritikk på 2 bilder

Den LN-RRL har jeg hvert fall hatt noen turer med:lol:

Men jo, ganske tøffe bilder begge to. Bra til å være tatt i dårlige lysforhold. Bildene oppfyller egentlig mye, men ISO-korna ødelegger litt.

Jeg pleier å si det finnes "rene" og vanlige bilder, og godt "redigerte" bilder. Disse kommer under kategorien godt redigerte, kanskje litt for mye bevegelse på farge og kontrast etc.

Last edited:

Etter min mening:
1. Litt mye kontrast, fint utsnitt av flyet
2. Ganske vanskelig lys så sent på dag, men syns bildet ble brukbart
:)

På Airbus bildet ville jeg lagt utsnittet på bildet rett etter vingen, syns det blir litt rotete når du ikke får med hele flaggrekken.

Jeg synes at det uredigerte bildet var det beste, litt dunkelt høstmørke;) Hadde det hvert rett så hadde jeg likt det. De andre synes jeg ser for uekte ut.

Bilder som i utgangspunktet er mørke, synes jeg er best om ikke blir fikset for mye på. Klart det går an å lyse de litt opp, men det ekte er ofte det beste. Men smaken er som baken:D

Back