Dårlig lys, manglet kamerafot, mye ISO..., but anyway....; slik så det ut da WF573 tok av fra KVB mot BGO 19. november like etter 16:00^_^
Vil jo ikke ødelegge inntrykket her inne, men dette var det beste jeg fikk til med armene tett inntil kroppen, noen tusen ISO og å trykke på utløseren på utpust
4 fly, og 4 forskjellige typer på en gang på kvernberget?! Det går jo ikke?
I dag var det faktisk det
1 Airbus 319-112 OY-RCI fra Atlantic Airways.
1 Dash 8-300 LN-WFT fra Widerøe
1 Dash 8-400 LN-WDJ fra Widerøe
og en halvsjuk 737-700 LN-TUF fra SAS (som gikk tom tror jeg)
Et par fra Widerøe stod parkert og ventet på sine passasjerer henholdsvis til Bergen og Stavanger/Kristiansand. Flyene på disse rutene i dag var LN-WFC og LN-WFU.
Da har Photobucket skapt seg vrang, så nå er det Flickr (burde gjort det for lenge siden, men sånn er det...).
Her er i alle fall et bilde jeg tok tidligere i uken, da LN-SEA besøkte Kvernberget i Kristiansund sammen med Jonas Gahr Støres innleide Airbus Helicopters EC130 LN-OPJ
Har hatt en maskin parkert på flyplassen her et par døgn nå, etter at den kom fra Bodø.
Gulfstream Aerospace Corp. G-VI (G650) reg. N47TR.
Reg.forteller ingenting annet enn at det er Bank of Utah Trustee i Salt Lake City som eier maskinen.
Kan det være en Russisk oligark som ferierer igjen tro?
Det var "heftig" business jet-trafikk her sist han og hans følge var i området både med fly, yacht og eget forsyningsfartøy.
Da ble det fløyet bekjente, foretningsforbindelser og et fly ble chartret for å hente italienske pizzakokker oppover.
Ska itj stå på pæng nei...
En av i alt 12 (eller var det 13) flighter fra AirItaly med italienske militære mannskaper til øvelsen Trident Juncture. SSL27099 by Svein Ludvigsen, on Flickr
Et strobe leadlight i øst, med røde PAPI i bakgrunnen SSL27062 by Svein Ludvigsen, on Flickr
1.1.21 startet NAX ruteflyging mellom OSL og KSU.
3.1. hadde vi besøk av SE-RPI med en kjenning bak spakene
Egne foto. IMGP6206 by Svein Skotheim Ludvigsen, on Flickr