Neida...., ikke helt alene. Det var vel bare et gullkorn som kom fordi det var lenge siden jeg hadde sett bilder fra KB i noen kanaler.
Men altså, bra 'fangst' det der da...., hvor Twin Otter'n selvsagt falt best i smak
Ikke for å hijacke tråden, men siden 1944vintage spurte, tenkte jeg at jeg skulle dele et bilde fra Vinnu. Fra en tur med NPO, så litt KSU-relatert uansett
Neste fotograf håper jeg kan få med litt mere fra "miljøet", med flystripa, hangarer og fjellene på begge sider av dalen.
En "mannsalder" siden sist jeg var der, og må beundre de som driver luftsportsaktiviteter der.
(Turbulens ved sydøstlige vinder på Værnes blir bare barnemat mot sønna- eller nordavind på Vinnu. )
Og når tiden kommer - kanskje en ny tråd, slik at det ikke blir en avsporing fra ENKB.
Skjønner hva du mener, og i mellomtiden kan jeg jo poste ett fra da jeg besøkte Vinnu med LN-NPO. Kanskje du drar kjensel på noen her. Var "et par" mikro-entusiaster i velkomstkomiteen ihvertfall. Kaffe og kjekser ventet da vi landet
Touch-and-go på Vinnu, fløyet fra høyresetet, innbyr ikke til fikling med kamera.
Derfor må jeg skuffe når det gjelder ditt ønske om bilde med fjell på begge sider og slikt.
Men la meg like godt komme med resten av bildene jeg tok (18.4.2008), og så får noen flytte til ny tråd om de ikke passer her. Here we go:
Og hva drev SK2301 med onsdag morgen da...?
Jada, jeg vet HVA, men hadde vært artig å vite hvorfor.
Approach under topphøyde på Freikollen, øst for toppen, hjul og flaps oppe, lav pass over Vestbase med høyre sving over KB twr, inn på finale til 07 igjen, hjul og flaps nede for vanlig landing.
Noen som gikk av med pensjon der framme, eller...?
Ikke hver dag man er oppom KB, men måtte stoppe opp litt i dag da det var besøk av to businessjets her.
Gulfstream Aerospace G550 Gulfstream M-UGIC og Bombardier BD-100-1A10 Challenger 300 M-CLAB.
Ikke vet jeg hvorfor de var her, men har en mistanke om at den Rusisske oligarken som har feriert på luksusyachten ELDEN i Kristiansund og fjordene rundt i en tid nå, kanskje skal avslutte ferien og dra hjem igjen.
M-UGIC
M-CLAB
For å få de to sammen i en ramme, uten lysstolper, biler, tanker og annet ræl, måtte jeg inn i buskaset. Beklager innslaget av sorten i et par hjørner, men det gjør seg jo også litt da. Det som ikke gjør seg, og som ALDRI slår feil er linselus. Man kan banne på at selv om de ser at man strever litt med å få et godt bilde, flytter de seg ikke en millimeter.
'Pysjamas-flyet' fra KB til OSL 06:35 (det nærmeste) måtte taxe inn igjen etter at det ble sett gnister og hørt smell fra den ene motoren.
Hvor var VG, DB og andre? Ingen pax intervjuet av noen enda, ingen mobilbilder med forklaringer på ting, ingen som forstuet en ankel eller noe i panikken som ikke oppstod???
Hvor var krisepressen når en Boeing full av folk NESTEN holdt på å gå i lufta på KB?? :colgate:
Jøss, sjeldent syn på Kvernberget med den line-upen der da. Hørte situasjonen ble håndtert greit, da et fly fra TRD-OSL stoppet innom og fikk med seg samtlige passasjerer. Noe forsinket, men slikt som skjer.
Flyet stod det fortsatt når jeg kom opp med kveldsflyet i går kveld. La også merke til at en liten hvit boks med påskriften LN-RPM lå i cockpit, så trolig noen deler av noe slag. (Undertegnede var så heldig at han fikk sitte på klappsete i cockpit, etter at forumets SAS-steward sendte en mail til kapteinen).
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.