Hei
Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.
Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025
Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150krBetalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:
https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025
(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)
De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret
Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat
Tror nok vi snakker om noe litt større her.....Originally posted by dc-8-63
...vel det ikke noe nytt, hadde en god venninde som jobbet med Braathens Crew Schedule.....og paa slutten av 80 tallet hadde BU en Kaptein og en annen pilot som absolutt ikke ville fly sammen, det gikk saa langt at den ene sykmeldte seg i det oeyeblikk han saa den andre i cockpit....med foelge at avgangen ble innstillt......
....hmmm jeg skjoenner....Braathens hadde smaa piloter (under 1.60m og 60 kg) mens SASBraathens har STOERRE piloter (over 1.90m og 100kg + )....det var oppklarende!!!Originally posted by DY
...vel det ikke noe nytt, hadde en god venninde som jobbet med Braathens Crew Schedule.....og paa slutten av 80 tallet hadde BU en Kaptein og en annen pilot som absolutt ikke ville fly sammen, det gikk saa langt at den ene sykmeldte seg i det oeyeblikk han saa den andre i cockpit....med foelge at avgangen ble innstillt......
Voksen kommentar - NOT!Originally posted by dc-8-63
....hmmm jeg skjoenner....Braathens hadde smaa piloter (under 1.60m og 60 kg) mens SASBraathens har STOERRE piloter (over 1.90m og 100kg + )....det var oppklarende!!!Originally posted by DY
Originally posted by DY
Ja det er ennå ikke felles/like avtaler for BU og SK crew, og forhandlingene brøt sammen. Kabinforeningene i SK og BU har vel det som forsiktig kan kalles en uenighet.
Jeg tror sjansene er ganske store for at det blir både aksjoner og kanskje streiker framover....dessverre.
Originally posted by MD11
Hei!
Det er sågar så ille at cabin crew fra SK og BU ikke setter seg i samme vogn på flygtoget:cheers:
"Gavepakke" til Norwegian vet jeg ikke...det har jo vært harde tider for BU og SK i noen år etter oppkjøpet...dessuten tror jeg de ansatte i BUSK er meget profesjonelle når det gjelder slike saker, og ikke lar det gå ut over passasjerene. Husk det er ganske mange erfarne i både kabin og cockpit etter oppsigelsesrunder etc.Originally posted by Trety
Det er etpar ting jeg ikke forstår her, en av dem er hvordan man skal la være å gjennomføre sammenslåingen. I så fall må man vel gå tilbake til å ha to separate selskaper?
Uansett så vil dette, om det fortsetter, være en gavepakke til Norwegian. Ansatte som opplever et dårlig arbeidsmiljø vil på et eller annet tidspunkt vise det utad, og en servicebedrift (som SAS Braathens i stor grad oppfattes som) vil rammes hardt.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.