Koze-tur og ny allianse

Godt poeng.. Ser på Trumf appen at det har gått med 76.500 kroner på Meny/Jacobs mot 142.000 på Kiwi siste 12 måneder, så her må det strammes opp. Jacobs har jo i tillegg gratis parkering i varm kjeller.

På den annen side er det jo ikke noe god grunn til å bruke Meny/Jacobs når man handler basisvarer. Den samme literen med melk koster jo mer på Meny/Jacobs men er klart man får jo mer bonus jo mer penger man bruker så. :P

På den annen side er det jo ikke noe god grunn til å bruke Meny/Jacobs når man handler basisvarer. Den samme literen med melk koster jo mer på Meny/Jacobs men er klart man får jo mer bonus jo mer penger man bruker så. :P

Tror vi har funnet årsaken til at Cnausen ikke drar til Hawaii…..

Vet dere hva? Jeg føler jeg har oversolgt i meste laget (noe jeg jobber med av profesjon) denne AUH-CDG rapporten – men vi prøver for det.

Vi kom om bord på denne nydelige A350en og hadde samme setene som på vei til (4G og 4H) som er de som passer best for par hvor det er laaangt til midtgangene. Her merket man med en gang at man var virkelig i veien for de som jobbet der. De var virkelig gretne og ingen høflighets-fraser som takk eller lignende.. De varte heller ikke på Fruens ganske fisefine god morgen osv på fransk. De var faktisk surere en crewet på Continentals 767-400 på vei fra ERW til MUC i 2010 som jeg hadde om rekord. Jeg kunne bare glemme jemapellen min etter ett forsøk hvor det så ut som hun aller sureste (ung, bittelitt pen med sånne dumme, moderne, store sekretærbriller)skulle pushe air marshallen på meg. Menyen viste frokost og deretter «snacks».. Herregud.

Champisen god (men varm nå også – noe jeg ikke har forstått?) og vinene de samme gode som på turen ned. Skulle en liten tur på toalettet og gikk bakover. Der sto hun nest sureste (men desidert breieste) og tok i mot matbestilling fra rad 7 og så på meg to sekunder og tittet ned igjen.. Var ikke snakk om å flytte seg (hun var tralle-løs, bare med i-Pad). Virket som Pierre på rad 7 virkelig måtte diskutere i dybden om hva han skulle ha av frokost så jeg måtte til slutt snu og gå oppover. (NB! Toalettene foran på AF er for betalende gjester, ikke bare fagforeningene). Toalettet var ledig, men der var surest, samt bittelitt blid mannlig purser i gang med å lesse opp trallen og ba meg se til helvete å pelle meg ut. De sa også et toalettet lenger bak var større og bedre (som ikke var sant). Sånn gikk det mer eller mindre resten av turen..

Maten var skikkelig hoggorm (Premiær frokosten i gamle dager var dobbelt så bra..) Jeg tok egg og pølser og sjefen tok pannekaker.. Snacksen før landing var tre små kanapeer som var vasne og minnet om noe som «lå igjen på møterommet fra dagen før»

De var sure hele tiden og når vi sa takk eller lignende så var de null repsons.. Jeg måtte faktisk roe ned FruSud et par ganger da hun fikk litt nok. Den ene gangen gikk den bredeste forbi tre ganger uten å stoppe for bestilling, enda du så hun merket at FruSud skulle bestille. Jeg gikk da til slutt frem i tuppen og bestilte to Bloody Mary.. Da skulle du sett (NB! Dette var da fjerde alkohol-enhet på fire timer!!) de ble helt satt ut og sa OK under sterk tvil. Jeg lånte toalettet og når jeg kom ut så spurter jeg dem om vi i tillegg kunne få to glass vann med kullsyre. Da var det nok, og de sa vi fikk bestille når trallen kom om 15 minutter. Da den endelig kom så smeller purseren to glass på bordet vårt som var lunken tomatjuice med lunken vodka 50/50.. Ingen sitron, ingen krydder og ingen isbiter.. Vi trodde nesten han tullet. Da spurte FruSud på sin side om isbiter og da var det like før air marshal igjen.. Da var det himling med øyne og de demonstrativt måtte stoppe serveringen, ta på bremser på tralla og forsvinne bak forhenget i 5 minutter før de irriterte kom med to isbiter i «drinken» . Jeg turde ikke spørre om isbiter til min. Nei… Hadde crewet vært upersonlige eller bare dumme så hadde det vært greit.. Men de var potte-sure og arrogante hele veien. De sureste på SAS ødelegger bare servicen, men disse gjorde at vi følte oss skikkelig uvelkomne. Vi er jo også tross alt begge Sky Team Elite Pluss (eller hva det heter).

Vi kom oss tikk slutt av og første gang jeg har gått av flyet uten å si takk for turen… CDG og Paris next..

5c8d4c5d-3934-479d-ab52-8b6a05e874a2.jpg

62c3b4e7-05c9-41a1-83e3-852068c3d28e.jpg

01f62bcd-0f8d-41ff-b6d0-1c36c36b481c.jpg

2f15f7d0-5931-457e-95c6-172d2bd05828.jpg

1ebc404f-77fe-4cca-9fef-8bad77e98a8b.jpg

Wow, det her hørtes jo ikke spes fett ut. Faktisk skikkelig ræva (som vi sier nede i deltagropa).

Jeg har faktisk hatt utelukkende gode erfaring med AF så de er liksom min foretrukne etter Finnair. Mest siden maten jeg har hatt er den beste in flight maten jeg vet, setene er gode og crewet har vært underlige raringer. Franske er jo alltid sure ellers tror jeg de mister statsborgerskapet, men sånn utover det.

Her virker det som om ingenting har truffet, nei.

Takk for rapport uansett

Takk for herlig rapport! Virkelig en helgetur etter min smak. Synd med særdeles svak opplevelse med AF. Mitt inntrykk på vei hjem fra SCL for noen uker siden var stikk motsatt. Svært engasjert og hyggelig crew og solid servering. De var riktignok ikke like joviale som hos KLM motsatt vei i forrige uke, men mitt inntrykk er at AFKLM forsøker å posisjonere AF som det mest "premium" selskapet i gruppen. Men det hjelper jo lite når crew er i det pottesure hjørnet :( Og så håper jeg at SAS etter hvert får en bedre lokasjon på CDG. Der de er nå er jo helt håpløst med tanke på transfer til/fra AF.

Takk for herlig rapport! Virkelig en helgetur etter min smak. Synd med særdeles svak opplevelse med AF. Mitt inntrykk på vei hjem fra SCL for noen uker siden var stikk motsatt. Svært engasjert og hyggelig crew og solid servering. De var riktignok ikke like joviale som hos KLM motsatt vei i forrige uke, men mitt inntrykk er at AFKLM forsøker å posisjonere AF som det mest "premium" selskapet i gruppen. Men det hjelper jo lite når crew er i det pottesure hjørnet :( Og så håper jeg at SAS etter hvert får en bedre lokasjon på CDG. Der de er nå er jo helt håpløst med tanke på transfer til/fra AF.

Jeg tror dette var en klassisk episode hvor det var miss på crewet og deres humør, og vi hadde maks uflaks. DOg hører jeg blant mine maritime kollegaer som flyr mye mot Brasil osv. at de prøver på det meste å unngå AF.

Jeg har for eksempel aldri hatt i nærheten av så misfornøyd crew på SAS eller Lufthansa. Bildene av maten taler vel for seg selv.

Jeg tror dette var en klassisk episode hvor det var miss på crewet og deres humør, og vi hadde maks uflaks. DOg hører jeg blant mine maritime kollegaer som flyr mye mot Brasil osv. at de prøver på det meste å unngå AF.

Jeg har for eksempel aldri hatt i nærheten av så misfornøyd crew på SAS eller Lufthansa. Bildene av maten taler vel for seg selv.

Ja, maten ser jo helt nitrist ut...

Wow, det her hørtes jo ikke spes fett ut. Faktisk skikkelig ræva (som vi sier nede i deltagropa).

Jeg har faktisk hatt utelukkende gode erfaring med AF så de er liksom min foretrukne etter Finnair. Mest siden maten jeg har hatt er den beste in flight maten jeg vet, setene er gode og crewet har vært underlige raringer. Franske er jo alltid sure ellers tror jeg de mister statsborgerskapet, men sånn utover det.

Her virker det som om ingenting har truffet, nei.

Takk for rapport uansett

Ja.. Man forventer jo at franskmenn er sure - men for eksempel i Paris og lignende steder så har jeg alltid blitt positivt overrasket. Som nevnt - her tror jeg crewet virkelig har stått opp med feil bein. Vi pleier jo faktisk også å få ganske god service siden vi er kuole mot de også. Maten var jo også ganske kokos da.

Merkelgi mnok aver Eco nesten helt tomt og de legger ned ruten snart - aner ikke om det har hatt noe å si. Fly, skjerm og sete var OK.

Takk for fantastisk rapport!!

Var de så sure/grinte mot alle på flyet, eller var de det bare mot dere?

Takk for fantastisk rapport!!

Var de så sure/grinte mot alle på flyet, eller var de det bare mot dere?

De virket generelt sure på alle.. Faktisk bittelitt hyggeligere mot oss faktisk. De andre gjestene var vel mer foberedt på det. Det var lite øyekontakt og takk fra de også-

På tide å avslutte denne trip reporten..
Glemte å gi Air France skryt for noe meget bra .. Boarding musikken på A350en var kanskje en av mine største favoritter innen klassisk electronica, selveste Verdis Quo med Daft Punk.. Nydelig (bør helst spilles på skikkelig speller i bil)

Stop overen på CDG (rett under 6 timer)var planlagt og tilrettelagt, så her skulle det faktisk en liten rosin til i pølsen – hadde booket bord på «Le Deux Colombes» som ligger på den samme lille øyen som Notre Dame ligger.. Her skulle det mævles andelever og rått kjøtt. Det skulle faktis gå helt fint med RER B toget, selv om vi også var ca 35 forsinket minutter inn. Franskmenn med dårlig tid er for øvrig litt ivrige når de skal ut av A350er – men dt kan man leve med.

Jeg hadde researchet grundig og gikk målrettet med FruS på slep og etter 10 minutter stod vi foran terminalen til RER hvor det stod masse folk i vester og sa at dere må gå tilnake til der vi kom fra på grunn av mange franske ord.. Vi trippet tilbake igjen til Gate ett eller annet og der først forstod vi at toget var ødelagt og det var buss for tog. Da sa alle «glem det» når vi spurte om det var mulig å da komme seg tur/rtur Paris på nå da 4 timer og 45. Vi gikk bort på taxi-standen og de også mente at det var klin umulig da det var så mye kaos i trafikken der på søndager(?). Så når alle sier det ikke fungerer – så gjør det jo ikke det..

Da kom alternativ B som var Uber til et enormt handlesenter «Aeroville». Dette ble en litt brå nedtur fra Mandarin Oriental.. Det var ingen av restaurantene som virket bittelitt fristende og hele senteret var sterilt og trist.. Det var faktisk mer arabere der enn i Abu Dhabi og litt dårlig stemming faktisk. VI fikk kjøpt noen Paris T skjorter til arvingene og hoppet i en Uber tilbake igjen og da til Terminalen som SAS går fra 2B.
Nå skal jeg ikke syte…. Men vi tenkte at da kan vi i det minste drikke champagne og mævle kjøttpålegg og ost i AF loungen – men her var det faktisk ingen lounge.. Ikke engang til Priority Passet som FruSud har fått av private bankingen sin. Her sa også alle at vi bare kunne glemme å dra over til noen annen terminal med lounge, da det var uberegnelig kaos..
Restaurantene på B2 er virkelig ikke koselige.. Vi fant den som lignet mest på Frankrike og tok hver vår 400 kroners burger (skikkelig ille greier) og et par halvlitere.. Her satt vi da i tre timer og levde på minnene. (I det jeg skriver det nå så var det jo faktisk innmari koselig – men uten FruSud så hadde jeg nok begynt å sippe. Det tikket også inn en forsinkelse på en snau time – men da begynte pilsen å virke litt allikevel.

Sky Priority fungerte faktisk fint for å komme seg inn på SAS maskinen og SAS Elite Plus kunder er akkurat like ivrige VIPer som de var med Star Alliance. Like greit å vente faktisk. Jeg tok faktisk en FruSud på vei hjem, og som hun sov mer eller mindre hele flighten.. Uber rett hjem, fire timer søvn, bytte koffert og så rett til et Strawberry hotell dagen etter.

Så.. Jeg tror vi fly-nerder må bare tenke at Business bare er en litt komfortabel måte å reise på (se bort i fra Singapore Airlines) og at det ikke er denne «pampering og luksus» lenger. Air France vil jeg gi 4/10 og vil nok aldri velge de frivillig på Biz igjen - hører fler og fler jeg prater med at dette er opplevelsene de sitter igjen med selv, og booker heller andre alternativer.
Dette ble vel en av de feteste turene noen sinne, og en helt klart 9/10 tur og Mandarin Oriental var 10/10. Dette er et hotell dere bare må prøve en gang før pumpa stopper. Problemet er jo at nå blir jo alt litt blasert i forhold til dette.. Dette er faktisk hakket over Jumeriah Al Qasr og det går maks 5 minutter før jeg savner det. Hmm.. Når jeg tenker etter så får jeg vel sjekket dette neste uke da det blir en liten tur til Al Qasr for litt sand og sol - vel og merke uten en rype på slep-

SÅ da er det vel litt under 12 måneder til neste bursdagstur.

Takk for rapport(er), alltid mye artig fra denne karen! Trasig at filleFrancen surver det til, men da er man i alle fall advart. Og flybytte i Paris er jo… flybytte i Paris.

Deilig rapport! Kjipt med opplevelsen fra crewet. Er noen ganger crewet har vært så potte sure at jeg har bikket over i å synes synd på de. Tenk å ha det så kjipt på jobb og ellers i livet at man oppfører seg slik.

Ellers interessant å se hva folk føler er luksusnivået på bursdagsturer, men det er vel en korrelasjon mellom det og hvor langt unna hoppkanten på Holmenkollen man bor :lol:

På tide å avslutte denne trip reporten..
Glemte å gi Air France skryt for noe meget bra .. Boarding musikken på A350en var kanskje en av mine største favoritter innen klassisk electronica, selveste Verdis Quo med Daft Punk.. Nydelig (bør helst spilles på skikkelig speller i bil)

Stop overen på CDG (rett under 6 timer)var planlagt og tilrettelagt, så her skulle det faktisk en liten rosin til i pølsen – hadde booket bord på «Le Deux Colombes» som ligger på den samme lille øyen som Notre Dame ligger.. Her skulle det mævles andelever og rått kjøtt. Det skulle faktis gå helt fint med RER B toget, selv om vi også var ca 35 forsinket minutter inn. Franskmenn med dårlig tid er for øvrig litt ivrige når de skal ut av A350er – men dt kan man leve med.

Jeg hadde researchet grundig og gikk målrettet med FruS på slep og etter 10 minutter stod vi foran terminalen til RER hvor det stod masse folk i vester og sa at dere må gå tilnake til der vi kom fra på grunn av mange franske ord.. Vi trippet tilbake igjen til Gate ett eller annet og der først forstod vi at toget var ødelagt og det var buss for tog. Da sa alle «glem det» når vi spurte om det var mulig å da komme seg tur/rtur Paris på nå da 4 timer og 45. Vi gikk bort på taxi-standen og de også mente at det var klin umulig da det var så mye kaos i trafikken der på søndager(?). Så når alle sier det ikke fungerer – så gjør det jo ikke det..

Da kom alternativ B som var Uber til et enormt handlesenter «Aeroville». Dette ble en litt brå nedtur fra Mandarin Oriental.. Det var ingen av restaurantene som virket bittelitt fristende og hele senteret var sterilt og trist.. Det var faktisk mer arabere der enn i Abu Dhabi og litt dårlig stemming faktisk. VI fikk kjøpt noen Paris T skjorter til arvingene og hoppet i en Uber tilbake igjen og da til Terminalen som SAS går fra 2B.
Nå skal jeg ikke syte…. Men vi tenkte at da kan vi i det minste drikke champagne og mævle kjøttpålegg og ost i AF loungen – men her var det faktisk ingen lounge.. Ikke engang til Priority Passet som FruSud har fått av private bankingen sin. Her sa også alle at vi bare kunne glemme å dra over til noen annen terminal med lounge, da det var uberegnelig kaos..
Restaurantene på B2 er virkelig ikke koselige.. Vi fant den som lignet mest på Frankrike og tok hver vår 400 kroners burger (skikkelig ille greier) og et par halvlitere.. Her satt vi da i tre timer og levde på minnene. (I det jeg skriver det nå så var det jo faktisk innmari koselig – men uten FruSud så hadde jeg nok begynt å sippe. Det tikket også inn en forsinkelse på en snau time – men da begynte pilsen å virke litt allikevel.

Sky Priority fungerte faktisk fint for å komme seg inn på SAS maskinen og SAS Elite Plus kunder er akkurat like ivrige VIPer som de var med Star Alliance. Like greit å vente faktisk. Jeg tok faktisk en FruSud på vei hjem, og som hun sov mer eller mindre hele flighten.. Uber rett hjem, fire timer søvn, bytte koffert og så rett til et Strawberry hotell dagen etter.

Så.. Jeg tror vi fly-nerder må bare tenke at Business bare er en litt komfortabel måte å reise på (se bort i fra Singapore Airlines) og at det ikke er denne «pampering og luksus» lenger. Air France vil jeg gi 4/10 og vil nok aldri velge de frivillig på Biz igjen - hører fler og fler jeg prater med at dette er opplevelsene de sitter igjen med selv, og booker heller andre alternativer.
Dette ble vel en av de feteste turene noen sinne, og en helt klart 9/10 tur og Mandarin Oriental var 10/10. Dette er et hotell dere bare må prøve en gang før pumpa stopper. Problemet er jo at nå blir jo alt litt blasert i forhold til dette.. Dette er faktisk hakket over Jumeriah Al Qasr og det går maks 5 minutter før jeg savner det. Hmm.. Når jeg tenker etter så får jeg vel sjekket dette neste uke da det blir en liten tur til Al Qasr for litt sand og sol - vel og merke uten en rype på slep-

SÅ da er det vel litt under 12 måneder til neste bursdagstur.

Vi faar haape SAS snaert flytter over til en terminal med AF lounge. Det er jo litt stusselig aa fly til et av Skyteams nav naar man er medlem i alliansen og ikke kunne tilby lounge. SAS' transfertrafikk maa jo oeke mye der fremover. Priority pass paa CDG fungerer like daarlig som paa OSL. Det maa vaere noen hoeyt oppe som ikke vil ha det der, men da er det lettere aa velge bort flyplassene uten.

Det var jo synd at lunchen paa Ile de la Cité gikk ad undas, men 6 timer ville kanskje vaert i knappeste laget med t/r/ CDG om man skal kunne nyte maaltidet uten stress, men karakter A for innsats.

Last edited:
Deilig rapport! Kjipt med opplevelsen fra crewet. Er noen ganger crewet har vært så potte sure at jeg har bikket over i å synes synd på de. Tenk å ha det så kjipt på jobb og ellers i livet at man oppfører seg slik.

Ellers interessant å se hva folk føler er luksusnivået på bursdagsturer, men det er vel en korrelasjon mellom det og hvor langt unna hoppkanten på Holmenkollen man bor :lol:

He he.. Husk - Selve flyturen er alltid på poeng..

Denne kom seilende på Facebook. Tydeligvis forskjell på smak og behag…

Attachments

• IMG_3108.jpg
    IMG_3108.jpg
    112.9 KB · Views: 74
Vi faar haape SAS snaert flytter over til en terminal med AF lounge. Det er jo litt stusselig aa fly til et av Skyteams nav naar man er medlem i alliansen og ikke kunne tilby lounge.

Funka som f... i SFO det. Var jo nesten utelukkende Skandinaver der.
Deres Kir Royale var faktisk en opplevelse, og damen i baren var tydelig stolt. Første gang jeg har fått servering ute i loungen. Hun damen fulgte med og kom med ny ladning hver gang jeg gikk tom :)

Edit: Du mente på CDG du...

Last edited:
Funka som f... i SFO det. Var jo nesten utelukkende Skandinaver der.
Deres Kir Royale var faktisk en opplevelse, og damen i baren var tydelig stolt. Første gang jeg har fått servering ute i loungen. Hun damen fulgte med og kom med ny ladning hver gang jeg gikk tom :)

Edit: Du mente på CDG du...

Ja [emoji16]

Sent from my iPhone using Tapatalk

Back