På tide å avslutte denne trip reporten..
Glemte å gi Air France skryt for noe meget bra .. Boarding musikken på A350en var kanskje en av mine største favoritter innen klassisk electronica, selveste Verdis Quo med Daft Punk.. Nydelig (bør helst spilles på skikkelig speller i bil)
Stop overen på CDG (rett under 6 timer)var planlagt og tilrettelagt, så her skulle det faktisk en liten rosin til i pølsen – hadde booket bord på «Le Deux Colombes» som ligger på den samme lille øyen som Notre Dame ligger.. Her skulle det mævles andelever og rått kjøtt. Det skulle faktis gå helt fint med RER B toget, selv om vi også var ca 35 forsinket minutter inn. Franskmenn med dårlig tid er for øvrig litt ivrige når de skal ut av A350er – men dt kan man leve med.
Jeg hadde researchet grundig og gikk målrettet med FruS på slep og etter 10 minutter stod vi foran terminalen til RER hvor det stod masse folk i vester og sa at dere må gå tilnake til der vi kom fra på grunn av mange franske ord.. Vi trippet tilbake igjen til Gate ett eller annet og der først forstod vi at toget var ødelagt og det var buss for tog. Da sa alle «glem det» når vi spurte om det var mulig å da komme seg tur/rtur Paris på nå da 4 timer og 45. Vi gikk bort på taxi-standen og de også mente at det var klin umulig da det var så mye kaos i trafikken der på søndager(?). Så når alle sier det ikke fungerer – så gjør det jo ikke det..
Da kom alternativ B som var Uber til et enormt handlesenter «Aeroville». Dette ble en litt brå nedtur fra Mandarin Oriental.. Det var ingen av restaurantene som virket bittelitt fristende og hele senteret var sterilt og trist.. Det var faktisk mer arabere der enn i Abu Dhabi og litt dårlig stemming faktisk. VI fikk kjøpt noen Paris T skjorter til arvingene og hoppet i en Uber tilbake igjen og da til Terminalen som SAS går fra 2B.
Nå skal jeg ikke syte…. Men vi tenkte at da kan vi i det minste drikke champagne og mævle kjøttpålegg og ost i AF loungen – men her var det faktisk ingen lounge.. Ikke engang til Priority Passet som FruSud har fått av private bankingen sin. Her sa også alle at vi bare kunne glemme å dra over til noen annen terminal med lounge, da det var uberegnelig kaos..
Restaurantene på B2 er virkelig ikke koselige.. Vi fant den som lignet mest på Frankrike og tok hver vår 400 kroners burger (skikkelig ille greier) og et par halvlitere.. Her satt vi da i tre timer og levde på minnene. (I det jeg skriver det nå så var det jo faktisk innmari koselig – men uten FruSud så hadde jeg nok begynt å sippe. Det tikket også inn en forsinkelse på en snau time – men da begynte pilsen å virke litt allikevel.
Sky Priority fungerte faktisk fint for å komme seg inn på SAS maskinen og SAS Elite Plus kunder er akkurat like ivrige VIPer som de var med Star Alliance. Like greit å vente faktisk. Jeg tok faktisk en FruSud på vei hjem, og som hun sov mer eller mindre hele flighten.. Uber rett hjem, fire timer søvn, bytte koffert og så rett til et Strawberry hotell dagen etter.
Så.. Jeg tror vi fly-nerder må bare tenke at Business bare er en litt komfortabel måte å reise på (se bort i fra Singapore Airlines) og at det ikke er denne «pampering og luksus» lenger. Air France vil jeg gi 4/10 og vil nok aldri velge de frivillig på Biz igjen - hører fler og fler jeg prater med at dette er opplevelsene de sitter igjen med selv, og booker heller andre alternativer.
Dette ble vel en av de feteste turene noen sinne, og en helt klart 9/10 tur og Mandarin Oriental var 10/10. Dette er et hotell dere bare må prøve en gang før pumpa stopper. Problemet er jo at nå blir jo alt litt blasert i forhold til dette.. Dette er faktisk hakket over Jumeriah Al Qasr og det går maks 5 minutter før jeg savner det. Hmm.. Når jeg tenker etter så får jeg vel sjekket dette neste uke da det blir en liten tur til Al Qasr for litt sand og sol - vel og merke uten en rype på slep-
SÅ da er det vel litt under 12 måneder til neste bursdagstur.