Hvis vi skal ha Tromsø lufthavn i Bardufoss trenger vi et skikkelig "flytog". I dag går jo de første flyene sørover kl 0645, og da rekker de ikke alle morgen-connections fra OSL. Hvortidlig skal man dra fra Tromsø for å nå 0700-fly (i verste fall) fra BDU? Kl 0400 (drosje/bil til eventuell jernbanestasjon pluss tog pluss innsjekk osv)? Jeg tror de aller aller fleste vil takke nei selv om vi får TGV her oppe![]()
Skal man begynne å se på flyplasser i faresonen, så vil jeg tro SVJ er blant de første som ryker. LKN er ca. 65km å kjøre på greie veier, og EVE er ca. 2,5 fergefrie timer unna. I mellom disse ligger også SKN (jada, jeg vet det er ferge over der).
LKN tar seg i dag av de ytre delene av Lofoten, mens EVE tar de innerste delene. SVJ har strengt tatt kun Austvågøy som nedslagsfelt.
Hvorfor skal det være en menneskerett å ha en flyplass to/tre timer unna.
Selvsagt er det kjekt, men når andre må betale regninga for det, synes jeg det er lite smart å fortsatt drive de med tap. Leggg de ned og heller bygg store sentrale flyplasser, som er økonomisk forsvarlige.
Den skal vel være med helt til bra er bygget og tatt i bruk...NVK er den første som rykter. Jeg tviler på den er med i neste anbudsrunde.
I tillegg har det vel vært snakk om en ny tjeldsundbru mellom Fjelldal og Sandtorg, noe som vil forkorte veien ytterligere.
Det er vel like aktuelt å snakke om Tromsø Lufthavn Andenes, hvor det bygges undersjøisk tunnell fra Tromsø til Andøya. God tur![]()
NVK er den første som rykter. Jeg tviler på den er med i neste anbudsrunde.
Sier du det du? Har det stått noe om det i Harstad Tidene eller liknende? Verdens kjedeligste vei bortover der, på lik linje med omkjøringa gjennom nordkjosbotn og hundbergan inn til Tromsø. Kunne nok gått fra 6 timers kjøretid Tromsø-Sortland til kanskje 4,5-5?
Den skal vel være med helt til bra er bygget og tatt i bruk...
WF burde kanskje skaffe noen ATR 72 til mer belagte ruter, kanskje med base på Torp?
WF burde kanskje skaffe noen ATR 72 til mer belagte ruter, kanskje med base på Torp?
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.