• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Korean med charter mellom Seoul - Oslo

Da er årets første charter på vei. De sender HL8212 en a332 i Skyteam farger som lander rett rundt 18.00 idag
 
Ser ut som denne flighten mangler overflygningsavtale med Russland.
Veldig rar rute. De andre Korean flightene over Russland skal ned til Frankfurt,Praha osv lengre sør i Europa
 

Attachments

  • korean.jpg
    korean.jpg
    133.8 KB · Views: 3,656
Er det aktuelt å bruke 787 på denna ruta? Korean Air mottar sine første Dreamlinere nå snart, kanskje de tenker å bruke disse på en eventuell fast rute? Er jo begrenset med cargo, da men.
 
Planlagt charterprogram ICN-OSL sommeren 2020


KE9915 ICN1200 – 1540OSL 332 5 19JUN20 – 14AUG20
KE9916 OSL1805 – 1030+1ICN 332 5 26JUN20 – 21AUG20
 
Ser ut som de 2024 øker kapasiteten ved å sette inn 777-300ER, i følge Seafoodflyer på Instagram.
 
Ser ut som de 2024 øker kapasiteten ved å sette inn 777-300ER, i følge Seafoodflyer på Instagram.

Hva blir frekvensen? Én ukentlig?

EDIT: For å svare på mitt eget spørsmål: Ja, det blir én ukentlig, ifølge Avinor på LinkedIn.
 
Last edited:
Er det 3 maskiner i uka mellom Seoul og Oslo nå da? 2 med Air Premia (tirsdag og torsdag) og Korean (onsdag)? Stort charter volum.
 
Er det 3 maskiner i uka mellom Seoul og Oslo nå da? 2 med Air Premia (tirsdag og torsdag) og Korean (onsdag)? Stort charter volum.

Jeg vet ikke om jeg vil kalle tre maskiner (til sammen drøye 1 000 mennesker) i uka fra et land med over 50 millioner innbyggere for et stort volum.

Er Martin & Co i Avinor fornøyd med at denne Korean-ruta over 10 år etter lansering har én frekvens per uke? Potensialet er jo enormt.
 
Første på vei, snor seg mellom ymse land man ikke vil sammenligne seg med på vei til Norge

b9b2285697a8830840555381c245fb2e.jpg
 
Back
Top