Konkurransetråd: Hvilken flyplass

Status
Not open for further replies.
Re: Konkurransetråd: Hvilken flyplass

Dette må da være noe oppusset sovjetgreier? Sikkert i Baltikum. Tenke tenke... Kaunas? Tallinn? Vilnius? Prøver Vilnius!

Hvor er så dette?

Attachments

• FlyplassXX.jpg
    FlyplassXX.jpg
    8.1 KB · Views: 169

Det ble veldig stille og det drar seg også mot 24 timer uten engang et forsøk på svar. Første hint får bli at det er en liten feil i originalspørsmålet. Skal det være korrekt burde det stått "Hvor var så dette?" Det avbildede tårnet er mao. revet.

Jeg forsøker meg på Ørland (ENOL/OLA) uten at jeg vet om de har hatt noe gammelt tårn der.

Espen

Det har kanskje vært et gammelt tårn på Ørland også, men dette er gamletårnet på Rygge. Din tur, Gandalf!

Her er ett tårn som ikke lenger gjør tjeneste som kontrolltårn. Men det er ikke revet, det har sin daglige tjeneste fredeles, men altså ikke noe med verken flyplass eller fly å gjøre.

Hvilken flyplass var det i sin tid på?

Mvh,

Dessverre, nei. Dette tårnet er flyttet fra flyplassen til der det står nå.

Mvh,

Jeg skulle også til å si gamle Førde - Øyrane, men sjekket og det viser seg at det tårnet, -som fremdeles står der, ikke ligner på det avbildede. Lurer derfor på om det kan være Stokmarknes - Skagen?

Sorry, nei. Det er nok ikke Skagen heller. Men det har vært flyger som har tatt feil av Skagen og flyplassen jeg spør etter. Berlevåg og Røst var også involvert i den feiltagelsen. Han fløy forresten en Sigurd Erik maskin.....

Mvh,

Med tanke på at det er Gandalf som spør så må det nesten være Midgard International....

Om det er her i Norge, så kan det vel være Namsos.

Nei til både Svolvær, Midgard og Namsos. Av alle forslagene er det Namsos som er nærmest det korrekte svaret. Men det er ikke geografisk.

Mvh,

Status
Not open for further replies.
Back