Konkurransetråd: Hvilken flyplass

Status
Not open for further replies.
Re: Konkurransetråd: Hvilken flyplass

Split?
Da har dem fått ny terminal der.
Fløy inn dit en stund siden med jumbo, Hadde problemer å få snudd flyet på banen, var ikke taxivei på enden. Måtte uti gresset med 2 hovedhjul. (På samme aksel og dem gikk på begge sider av et banelys, så sporene når vi taxet ut for avangan, griseflaks:)
Jeg tror faktisk de bare har kledd den gamle med ny fasade. Var ganske krise innvendig ved avreise i alle fall :D

Last edited:

Bingo! :) Din tur.

Jubii, endelig min tur.........:p

Vi skal have lidt aftenstemning så find eventuelt lommelygten frem. Hvilken flyplads befinder vi os på/omkring:

Attachments

• billede.jpg
    billede.jpg
    80.5 KB · Views: 308

Split?
Da har dem fått ny terminal der.
Fløy inn dit en stund siden med jumbo, Hadde problemer å få snudd flyet på banen, var ikke taxivei på enden. Måtte uti gresset med 2 hovedhjul. (På samme aksel og dem gikk på begge sider av et banelys, så sporene når vi taxet ut for avangan, griseflaks:)

Jamen, det var jo derfor de var nødt til at opføre en ny terminal;)

Det er helt rigtigt. Det er T1 man kan se i baggrunden og man kan også lige ane Concorden.
Roger, over..

;) Ja, jeg så concorde'n og regnet med at det var mest sannsynlig at du var på CDG.

Hvor er dette?

horiz.jpg

Haha - nei. OK, her er et tips - det lages en øl med denne logoen i byen.

make-america-dank-again-icon-1.png

Da snakker vi Pittsburgh, PA som ikke er veldig langt fra Stewart.

Her må det kanskje litt hjelp til. Denne flyplassen ble først tatt i bruk i 1909. Den har hatt flyfabrikk og vært militærbase. De siste åra har den og regionen slitt en del og nå er det ikke mye aktivitet der.

En kuriositet er at kystområdet har en navnemessig tilknytning til en engang hemmelig flybase i det sørlige Afrika.

Kystområdet heter The Fylde og flyplassen er Blackpool. Flighten var NM812 fra Isle of Man...

Fylde var en hemmelig rhodesisk/sør-afrikansk flybase ikke langt unna Hartley, nå Chengutu. Brukt mye som samlingspunkt før operasjoner. Man fikk ordre der etter at man hadde forlatt basen. På den måten var muligheten for lekkasjer betraktelig mindre enn fra de store basene. SAAF gjorde mye av det samme med bl.a. Upington.

Siden det ikke er kommet noe nytt, legger jeg ut denne fra det som kan være forna da'r - eller ikke

Attachments

• 11813s.jpg
    11813s.jpg
    54.6 KB · Views: 120

Det er nok ZS-AFA på Rand, og med forbehold om at klokken gikk riktig ser bildet ut til å være tatt klokken 1245 før 27 april 1994.
ZS-AFA er for øvrig ikke en "ekte" JU-52/3m, men en CASA 352L.

Last edited:
Status
Not open for further replies.
Back