Konkurransetråd: Flyvåpen

Re: Konkurransetråd: Flyvåpen

Det der er vel en FMA IA 58 Pucara fra Fuerza Aérea Argentina. Det er i alle fall i fargene til FAA, men det kan være britisk krigsbytte utstilt på et dertil egnet museum i Storbritannia.

Hah! Førstemann gikk med bånn gass rett i fella som er satt opp med kløkt og list. Flytypen er helt korrekt, og sikkert grunnfargen også, men se mer nøye på merkingen.

Har du vært på Sri Lanka nå? SLAF (Shri Lanka Guwan Hamudawa) brukte fire mot tamiltigerene mellom 1993 og 1999. Fargeskjemaet var ganske litt FAA, men ikke helt - og det er fredag :drink:drink:drink

Du hanket deg pent inn, KOG! Sri Lanka er korrekt, resten også!
Bare å fortsette videre på tråden, god helg og skål!

Dette er en FMA IA 58 Pucará.
Blant annet endel brukt i Falklandskrigen der de blant annet skjøt ned et RAF Westland Scout helikopter. Mer usikker på merkingen, de ble vel brukt både i Uruguay og Sri Lanka. Men flyet på bildet ser ut som det er malt i marine camo så regner med at det er en argentinsk Pucara.

Hva har vi her?

Attachments

• round.gif
    round.gif
    4.1 KB · Views: 154

Minner fælt om merket jeg så på siden av en Islander i Nouakchott en gang, så da satser jeg på Force Aerienne Islamique de Mauritanie, FAIM

Da kan vi jo se på denne halen. Hvem?

Attachments

• Quiz.jpg
    Quiz.jpg
    51.4 KB · Views: 132

Armée de l'Air Togolaise eller det togolesiske flyvåpen

Den kom jo kjapt, ja....

Deg igjen, og bildet er for ordens skyld ikke mitt.

Attachments

• TB-30B Epsilon Armée de l'Air Togolaise.jpg
    TB-30B Epsilon Armée de l'Air Togolaise.jpg
    103.9 KB · Views: 132

Da tar vi en annen kamuflasjemalt en

Attachments

• Round.jpg
    Round.jpg
    30.5 KB · Views: 122

Det står vitterlig FAV på vingen og sist jeg sjekket var det venzuelanske flyvevæsen, ofte kalt Fuerza Aérea Venezolana - men offisielt er det vel Aviación Militar Nacional Bolivariana de Venezuela. Det er vel det eneste flyvåpenet med F-16 og Su-30 i stallen

Det står vitterlig FAV på vingen og sist jeg sjekket var det venzuelanske flyvevæsen, ofte kalt Fuerza Aérea Venezolana - men offisielt er det vel Aviación Militar Nacional Bolivariana de Venezuela. Det er vel det eneste flyvåpenet med F-16 og Su-30 i stallen

Riktig det, da er det bare for deg å fortsette....

Scooter01

Hvem flyr denne?

Attachments

• rrhw83.jpg
    rrhw83.jpg
    102.7 KB · Views: 87

Sri Lanka Air Force, kanskje? De har vel en og annen 412. Altså ශ්රි ලංකා ගුවන් හමුදාව; Shri Lanka Guwan Hamudawa.

Back