Konkurransetråd: Flyvåpen

LN-KOG

Osapanga chipongwe
Medlem
Konkurransetråd: Flyvåpen

Med denne burde vi være dekket, tror jeg. Poenget her er hvilket flyvåpen (avart av flyselskap) er avbildet/beskrevet? Reglene er ikke ukjente:

Regler:
  • Den som har oppgaven legger ut et bilde, video eller en beskrivelse som ledetråd for et flyvåpen.
  • Svaret må være presist og gjerne med navnet på det aktuelle språket og på nordiske klarer vil å ikke bruke engelsk, eller? RNoAF for Luftforsvaret er alltid feil. Det eneste som er verre er Det Kongelige Norske Luftforsvaret som aldri har eksistert.
  • Alle kan gjette før det blir bekreftet aller avkreftet av den som la ut oppgaven. De kan så gjette igjen.
  • Kun den som la ut bildet kan bekrefte at det er riktig.
  • Den som gjetter riktig får så turen med å legge ut ny oppgave eller vedkommende kan sette oppgaven fri.
  • Etter 24 timer uten noen riktige forslag skal et hint legges ut.
  • Har ingen løst oppgaven etter 48 timer settes oppgaven fri.
  • Om den som har oppgaven ikk
e legger noe ut på 48 timer settes oppgaven fri.

Og da begynner vi med første oppgave. Hvilket flyvåpen hadde denne rundellen for en god del år siden?

Attachments

• 11_zpsaed3d520.jpg
    11_zpsaed3d520.jpg
    21.9 KB · Views: 596
Re: Konkurransetråd: Flyvåpen

Trodde vi skulle identifisere faktiske våpen som brukes på fly da jeg først leste tittelen :p

Kan jo prøve på South African Air Force, siden du virker å ha vært en del i Afrika og kanskje ikke var så mange steder i Afrika med eget flyvåpen for en god del år siden

Det er helt riktig. South African Air Force/Suid-Afrikaanse Lugmag ble etablert 1. februar 1920 og er følgelig et av verdens første og lengst eksisterende flyvåpen. I likhet med RAF, kom den ut av en hæravdeling - South African Aviation Corps som startet opp fem år tidligere.

Denne rundellen var i bruk i 1920-21. Din tur.

effcc9b071.jpg

Prøver denne

Regner med at det er det det heter ja. Vet bare den er østerrisk.
Next

Håper denne er innenfor reglene her,Hvem sin Air Force har jeg sladde vekk her?

Attachments

• DSC_8798.jpg
    DSC_8798.jpg
    72.8 KB · Views: 488

The Antelopes, 6 Squadron Pakistan Air Force (پاک فِضائیہ). De flyr Hercules - og denne er veldig innafor :)

Litt historie igjen

Attachments

• IMGP1291.jpg
    IMGP1291.jpg
    64.6 KB · Views: 467

Jeg må nok erklære "Weapons free", har ingen ting for hånden nu.

Mvh,

Da griper jeg sjansen og spør hvilket luftforsvar/våpengren dette er? Ledetråden er tette bånd til Norge og vårt luftforsvar.

Espen

Attachments

• Skjermbilde120.PNG
    Skjermbilde120.PNG
    36 KB · Views: 547

Det der er 208 (R) Sqd fra det kongelige britiske flyvåpen, bedre kjent som Royal Air Force. Det er vel en Hawk T Mk 1.

Imponerende korrekt Kjell Oskar:D Fotografert under siste Bodø Air Show.

Artige tråder su har dratt i gang her inne :)

Espen

Attachments

• P6150069.jpg
    P6150069.jpg
    117.9 KB · Views: 417

Takk, Espen. Det er vel ikke mange andre enn RAF og RCAF som fly svarte Hawk. Fra hauk til tiger

04085.jpg

MiG 29 er det vel liten tvil om, men hvem? Mener å huske slovakerne hadde noe tiger-greier, for forsøke med dem. Vzdušné Sily Ozbrojených Síl Slovenskej Republiky er mitt endelige svar. Hvis det er riktig settes oppgaven fri, hvis det er feil er jeg vel egentlig ikke så overrasket.

Da må du forberede deg på å bli overrasket. Det er nemlig helt rett og bildene er fra Co-operative Banners 1997 på Sola.

04086.jpg
04088.jpg

Overrasket I stand! Utrolig hva de små grå (og da snakker jeg om de greiene INNI skallen, ikke utenpå) klarer å dra i land av og til.
Nuvel, har ikke noen våpen liggende, så da er det bare å fortsette uten meg.

Back