Konkurransetråd: Flyselskaper

Re: Konkurransetråd: Flyselskaper

Selvfølgelig er det det;) Eagle Air of Iceland. Her med TF-VLT som jo er selveste ex LN-SUA B737-205C Halvdan Svarte :D

Bildene er lånt fra nettet.

Espen

Attachments

• Oppgave295.jpg
    Oppgave295.jpg
    148.2 KB · Views: 98
  • Oppgave295c.jpg
    Oppgave295c.jpg
    162.4 KB · Views: 97

Selvfølgelig er det det;) Eagle Air of Iceland. Her med TF-VLT som jo er selveste ex LN-SUA B737-205C Halvdan Svarte :D

Bildene er lånt fra nettet.

Espen

Ja, jeg syntes jeg kjente igjen -VLT :)

Her er en hale til, hvilket selskap er dette?

Attachments

• gjett 32.jpg
    gjett 32.jpg
    28.3 KB · Views: 101

Beklager litt OT her

737-205 C

Betyr det at dette var en "Combi" (ser dette var en combi etter en ekstra titt på bildet)? Og hva er det 5 indikerer?
Hva skulle Braathens med Combi? Viste ikke at de drev på med denslags.

Last edited:

Beklager litt OT her

737-205 C

Betyr det at dette var en "Combi" (ser dette var en combi etter en ekstra titt på bildet)? Og hva er det 5 indikerer?

Jepp, den første LN-SUA hadde fraktdør. Jeg prøvde å finne et bilde med døren åpen, men dette får duge, tatt på Svalbard i 1971. Markeringen rundt døren skimtes såvidt. (I en eller annen tråd her ligger det et bilde fra samme sted med døren åpen)

-05 var Boeings kundenummer for Braathens, dette var et system Boeing hadde frem til 2016. Forskjellige nummer for hvert flyselskap.

Attachments

• LN-SUA Adventdalen.jpg
    LN-SUA Adventdalen.jpg
    88.6 KB · Views: 90

Beklager litt OT her

737-205 C

Som KnutW skriver så var LN-SUA en B737-205C, og den ble bestilt og brukt som et kombi-fly. Braathen hadde hatt en DC-6AB med tilsvarende kombifunksjon tidligere, og var nok kommet til at de trengte muligheten. Men i hovedsak ble LN-SUA brukt sammen med de andre på vanlig rutetrafikk som passasjerfly.

Det må være Icelandair's Hekla Aurora!

Sent fra min CLT-L29 via Tapatalk

Hyggelig forslag, men det er nok et annet fly. Men som Hekla Aurora, så er det et fly som er annerledes enn de andre flyene fra samme flåte.

For meg ser dette ut som en B737 hale. Det er flere selskap som har fløyet rundt med B737 i spesielle farger, bl.a TUI og Transavia. Et annet selskap er Alaska Airlines og jeg går for dette selskapet. Altså Alaska Airlines.

Espen

Kan det være en eller annen versjon av British Airways sine haler fra perioden med "verdenshaler"?

Sent fra min CLT-L29 via Tapatalk

Det må da være en 737 med den knekken på sideroret? Det første som slo meg var Braathens, men synes ikke fargen stemmer helt. Og det ligner på en form for nordlys-motiv. Siden Espen «tok» Alaska og jeg holder meg nordpå, prøver jeg First Air.

Edit: Skrev dette mens de forrige postene ble lagt ut. Nærmere? Hmmm...y

Last edited:

Jeg må sette den fri. Er på TRF uten bilder.

Sent fra min SM-A530F via Tapatalk

Det er jo rart med det som man ser hver dag og til slutt ikke kjenner igjen..!
Qatar A350?

Det er jo rart med det som man ser hver dag og til slutt ikke kjenner igjen..!
Qatar A350?

Flyselskapet er rett, men ikke flytypen. Men det er jo flyselskap det handler om her så... Og A350-ruten er av de som er stoppet av korona

Trodde 350’en gikk jevnt og trutt fremdeles. Den var i hvert fall der i dag og i går.
Men da er det gjerne 777?

Nuvel, hvilket selskap har vi her:

Attachments

• A8AD2813-CC76-4119-9743-6EE8160ABDAC.jpg
    A8AD2813-CC76-4119-9743-6EE8160ABDAC.jpg
    86.8 KB · Views: 44
Back