• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Konkurransetråd: Flyselskaper

Re: Konkurransetråd: Flyselskaper

Nei, her skal vi til motsatt ende av Europa. Men flyet er registrert i et annet land enn der selskapet kommer fra.

Ok, da får jeg være enda litt mer spesifikk. Dette er i Syd-Øst Europa, landene ligger ikke langt unna hverandre, men er ikke naboland.

Hva hvis vi utvider bildet litt, da?

Attachments

• flyselskapmer.png
    flyselskapmer.png
    138.9 KB · Views: 149

Da løsnet det endelig! Your controls mr. Jameson!

Attachments

• Albanian737.png
    Albanian737.png
    438.6 KB · Views: 152

Nå har det vært en god stund siden noen aktivitet i denne tråden....

Scooter01

Heron-vinduer og PT6-ere blir vel Saunders ST-27.
Kanadiske City Express?

Det ble vel bare produsert - eller ombygget - 12 av de der. Jeg tror jeg vender tilbake til en type det er produsert litt flere av.
Så hvem er dette?

Attachments

• tail(2).jpg
    tail(2).jpg
    40.9 KB · Views: 78

I og med at denne trådens tema er flyselskaper kan man bare si som dommeren i et TV-spørreprogram bare vi godt voksne husker: Domaren säger att svaret är rett. Men det er nok ingen -200 men en velkjent -405 som den nye lakken såvidt har tørket på. Den nye registreringen PK-YTE er til og med dekket av den gamle.
Bildet av LN-BRP er altså tatt utenfor H6B på Sola 4.juli 2003 da denne var i ferd med å bli overført til sin nye operatør. Bildet er rappet fra a.net og jeg mistenker at fotografen tør være kjent for enkelte forummedlemmer.
Da får raider'n raide videre...

Attachments

• 2003 07 04 @ SVG.jpg
    2003 07 04 @ SVG.jpg
    489.7 KB · Views: 79

Ser ikke ut som jeg får noen tid foran pc'n med det første, så jeg setter oppgaven fri.

Espen

Siden Espen er på tur, dykker jeg litt i arkivene og finner denne.

Attachments

• 002.jpg
    002.jpg
    39.9 KB · Views: 32
Back