• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Konkurransetråd: Flyselskaper

Re: Konkurransetråd: Flyselskaper

Det holdt iallefall for Scooter 01! På'n igjen Scooter...

Kan forresten tilføye at Avanti var et meget behagelig bekjentskap. Fløy de OSL-BGO på en DY-flight da de var innleid i fjor sommer. Kabinen i lyse, fine farger og særdeles god benplass! Hadde bestilt sete ved bakre nødutgang, men det var faktisk like bra, om ikke bedre, plass på de andre seteradene også! Behagelige skinnseter i tillegg. Avanti hadde to F100 på den tiden og jeg hadde flaks med akkurat det flyet, det andre i Avanti-flåten var visstnok trangere konfigurert.
Uansett milevis foran en Norwegian B737 i komfort, og en tur som huskes!

OK, siden Scooter01 ikke har noe akkurat nå:

Attachments

• SelskX (2).jpg
    SelskX (2).jpg
    38 KB · Views: 174

Joda, kan se fellestrekkene, men det er hverken Aegan eller Avro. Hint: Look east, young man!

Jeg hadde gått meg vill og tenkte det var en ATR-modell, men kom ikke videre på det.
Det er jo ikke så rart for plutselig gikk det opp for meg at det er en An-148 og da er den fra Air Koryo!

Bra tenkt, VC10! Det skal jo innrømmes at jeg trodde det skulle komme en del Avro RJ og ATR-forslag, men svaret er ganske riktig AN-148 fra Air Koryo. Din tur.

Hvilket flyselskap kan dette være da?

Attachments

• klm.jpg
    klm.jpg
    88.6 KB · Views: 130

Det er helt korrekt. Fikk dessverre aldri muligheten til å fly med maskinen, men heldigvis fikk jeg sett den som snarest og tatt et bilde på CDG I 1990!
45f09cfbdc773373dfaa0e76cdedf944.jpg

Sent fra min G8231 via Tapatalk

Da er vi to. Jeg ble til og med invitert ned til Frankrike for å få tatt en tur med den, men sosa bort anledningen. Gremmes, gremmes.

Nuvel, hvilket selskap er dette?

Attachments

• 268107 (2).jpg
    268107 (2).jpg
    49.8 KB · Views: 127

Og et velholdt eksemplar er det også. Din tur Scooter01!

Sannsynligvis flere som har ferie her; det er Bahamasair!

Sent fra min G8231 via Tapatalk

Hvem kan nå dette være?

Attachments

• sd_1f.jpg
    sd_1f.jpg
    40.2 KB · Views: 80
Back