Hei
Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.
Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025
Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150krBetalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:
https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025
(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)
De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret
Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat
Joda, ACI fløy for ELF med en Caravelle 10B hver tirsdag fra/til ORY i årevis, i hvert fall så lenge jeg var på Sola på 80-tallet. I og med at den sto der mesteparten av dagen måtte den jo fjernparkeres... Den var litt ubehagelig å taue, var fryktelig lett på nesen.Ble ikke de leid inn for å fly folk for ELF på den tiden? ELF hadde i allefall en Super Caravelle fra ACI som var fast på Sola i 1985/86. Ble kalt Trans Tarmac Airlines, den Caravellen ble ustanselig flyttet rundt omkring på flyplassen hele dagen. (Med Stone i traktoren?)
hvaerdette by Knut Nordlid, on FlickrKan dette vaere Kish Air med en Tupolev - kanskje TU 154 ?
CPH_Y9_TU5 by Knut Nordlid, on FlickrAir North 737-500?
Jeg har jo interessert meg litt for dette selskapet, de opererer den eneste 737-505WL, nemlig C-GANH som såvidt var LN-BRZ før den gikk til Xiamen som B-2592.
Takk for det. Du er nok ikke alene om å "slurve" med skrivemåten, nei... For Fokkers del er det F.27 og F.28 mens Fairchild, som LN-KOG ganske riktig påpeker, skriver med bindestrek. Det som kan forvirre er at det heter F50, F70 og F100, mens typebetegnelsen egentlig er F.27-050, F.28-0070 og F.28-0100...
Vel, jeg kan jo drive det videre, så hvem er dette?
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.