Joda, ACI fløy for ELF med en Caravelle 10B hver tirsdag fra/til ORY i årevis, i hvert fall så lenge jeg var på Sola på 80-tallet. I og med at den sto der mesteparten av dagen måtte den jo fjernparkeres... Den var litt ubehagelig å taue, var fryktelig lett på nesen.Ble ikke de leid inn for å fly folk for ELF på den tiden? ELF hadde i allefall en Super Caravelle fra ACI som var fast på Sola i 1985/86. Ble kalt Trans Tarmac Airlines, den Caravellen ble ustanselig flyttet rundt omkring på flyplassen hele dagen. (Med Stone i traktoren?)
Kan dette vaere Kish Air med en Tupolev - kanskje TU 154 ?
Air North 737-500?
Jeg har jo interessert meg litt for dette selskapet, de opererer den eneste 737-505WL, nemlig C-GANH som såvidt var LN-BRZ før den gikk til Xiamen som B-2592.
Takk for det. Du er nok ikke alene om å "slurve" med skrivemåten, nei... For Fokkers del er det F.27 og F.28 mens Fairchild, som LN-KOG ganske riktig påpeker, skriver med bindestrek. Det som kan forvirre er at det heter F50, F70 og F100, mens typebetegnelsen egentlig er F.27-050, F.28-0070 og F.28-0100...
Vel, jeg kan jo drive det videre, så hvem er dette?
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.