Konkurransetråd: Flykjenning

Status
Not open for further replies.
Re: Konkurransetråd: Flykjenning

Det har du helt rett i! Denne står hensatt i et hjørne av Kavala i Hellas og vil sikkert ikke fly igjen...

Attachments

• DSC_0773.JPG
    DSC_0773.JPG
    150.3 KB · Views: 209

Ser såpass grovsnekra ut at jeg går for Sovjetunionen som opprinnelsesland. Og jeg tror det er bakstussen på en med litt godt magemål. Er det en AN-12?

Sovjetisk -ja! Satser på en Ilyushin Il-14, jeg.

Scooter01

Pga neseborene ja. Tror du har rett jeg, men ser jo ut som noen fulle blikkenslagere har vært i aktivitet over der....

Som ett tillegg (diagnose...) tror jeg dette er ex. SP-LNE og at bildet er fra WAW

Last edited:

Il-14 er korrekt svar;)

Det er også helt korrekt at dette er ex LOT SP-LNE i WAW.

Scooter01 tar oppgaven videre.

Espen

Attachments

• P9270120.jpg
    P9270120.jpg
    131.6 KB · Views: 160
  • P9270111.jpg
    P9270111.jpg
    115.4 KB · Views: 161
  • P9270087.jpg
    P9270087.jpg
    112.9 KB · Views: 158

jeg tror det er bakstussen på en

Ai, ai, ai. Dette var direkte pinlig, flaut når man skryter på seg flykunnskaper og ikke klarer å se forskjell på foran og bak :headbang Får prøve meg med en syltynn unnskyldning med at blikkenslagerarbeidet over vinduene fikk meg til å tenke på haleskytteren på AN-12.

Enda tynnere blir den unnskyldningen mtp. at jeg spiste middag rett under en IL-14 i Zürich for en uke siden. Forøvrig en utrolig artig restaurant, -trip report kommer!

Men, nettopp derfor lurer jeg på om LOTs IL-14 ble produsert i Dresden og ikke i Tashkent? Og i så fall er vel akkurat denne Øst-Tysk og ikke Sovjetisk?

Da tar vi en bakfra.....

yjf2x.jpg

Scooter01

Som tidligere nevnt har jeg innsett at jeg ikke har så god tid til å følge opp dette her som jeg tror selv. For at konkurransen ikke skal stagnere, er oppgaven derfor fri.

Da prøver jeg med denne:

Attachments

• FlytypeX.png
    FlytypeX.png
    39.4 KB · Views: 23

Da drar det seg mot 24 timer uten så mye som et forsøk på forslag og det er på tide med med hint. Jeg starter med å vise frem litt mer av flyet:

Attachments

• Flyt2.png
    Flyt2.png
    96.7 KB · Views: 17

Den ser ganske stor ut for meg i alle fall :thumbup

Scooter01

Jeg har tysk kun jeg skjønner, når jeg er noe beruset. :colgate:

Scooter01 får forresten ikke svare på denne oppgaven. Scooter01 skjønner vel hvorfor tenker jeg :)
Hva slags fly er dette?

Attachments

• fiskeboll.PNG
    fiskeboll.PNG
    344 KB · Views: 38
Status
Not open for further replies.
Back