Konkurransetråd: Flykjenning

Status
Not open for further replies.
Re: Konkurransetråd: Flykjenning

For øvrig Kurts andre Condor. Den første ble bygget av Focke Wulff.

For alle andre hadde jeg godtatt svaret uten å blunke, men fordi det er KOG vil jeg ha typenummer også^_^

På hvilken av kondorene? Det var henholdsvis Fw.200 og IAe 36. IAe var for Instituto Aerotécnico.

Det burde da være selvinnlysende at jeg vil ha IAe-36 siden det er den det er bilde av!

Nuvel, vi får vel si at oppgaven er bestått med glans, det holder i massevis til å påspandere spørsmålsstilleren en øl. Eller to.

Snedig kontruksjon den der, Kurt Tank hadde mange gode idéer, og IAe-36 Condor kunne sannsynligvis gjort det ganske bra i verdensmarkedet på -50 tallet. Litt liten, 40 pax, men rekkevidde på 5000 km var det ikke mange jetfly som hadde den gangen. Sannsynligvis også det eneste femmotors jetfly?

Attachments

• AI-36 Condor.png
    AI-36 Condor.png
    470.4 KB · Views: 215
  • AI-36 Condor bilde2.jpg
    AI-36 Condor bilde2.jpg
    54.6 KB · Views: 196

Det er helt riktig, splasher

Attachments

• Capture.JPG
    Capture.JPG
    49.8 KB · Views: 200

Fortsetter med prop.
gJHRGVy.jpg

Denne har stått såpass lenge nå at jeg går for Lockheed YO-3 Quiet Star. Hadde vært morsomt å høre (eller ikke høre :) ) en sånn i virkeligheten!

Tar dere denne?

Attachments

• 2148C758-60DE-4E24-92D1-9C437EC23B37.jpeg
    2148C758-60DE-4E24-92D1-9C437EC23B37.jpeg
    61.8 KB · Views: 147
Last edited:

Det ser ut som ingen greier å finne ut hva denne maskinen med begrenset utsikt er, så jeg håper denne er mer interessant...

e5h0ef.jpg

Scooter01

North American A-36 Apache.

Lar mysteriemaskinen min stå. Vet du hva det er må du gjerne komme med svaret :)

North American A-36 Apache.

Lar mysteriemaskinen min stå. Vet du hva det er må du gjerne komme med svaret :)

Du har rett i at det er en A-36, men kanskje det er på tide med et lite hint om hva oppgaven din er. :question: :question:

Scooter01

Den er engelsk, fra mellomkrigstiden, og bærer samme dyrenavn som et annet, svært kjent fly fra samme fabrikk og omtrent samme tid. Vil ha typebetegnelse, siden det er to med samme navn.

Last edited:

Jeg får komme med et svar før jeg skal på jobb i natt, de Havilland DH.71 Tiger Moth.

Jeg får komme med et svar før jeg skal på jobb i natt, de Havilland DH.71 Tiger Moth.

Korrekt! Den deler navn med sin mer berømte søster, men er ganske ukjent. Utviklet hos de Havilland på slutten av 20-tallet for forskning innen høyhastighetsflyging. Den var mer eller mindre konstruert rundt dHs testpilot Hubert Broad. Flott maskin egentlig.

Din tur, CFM!

De_Havilland_DH_71_Tiger_Moth.jpg

Har denne vært med før? Fant den ikke med et lite søk.

Attachments

• IMG_20180427_165439.jpg
    IMG_20180427_165439.jpg
    13 KB · Views: 37
Status
Not open for further replies.
Back