Konkurransetråd: Flykjenning

Status
Not open for further replies.
Re: Konkurransetråd: Flykjenning

Hvis det er så nærme at det ikke er en Jak, da er det vel muligens en PZL-101 Gawron?

Dette er et glasshus av noe slag

Attachments

• 03278.jpg
    03278.jpg
    7.1 KB · Views: 145

Ohhhhh...Luftens sovjetiske limousin! Her kan man også få oppleve Soloviev-symfonien fremført under take-off og utklatring. I en av verdens beste konsertsaler!

Dere har så rett, så rett - men klarer dere å identifisere flytypen? Det er ikke en MiG 31 selv om den bruker samme motor som dette flyet - dog med etterbrenner og noen andre modifikasjoner.

Ja, det ser (forbausende nok, -trodde de fleste hadde tatt denne?) ut til at ingen andre prøver seg, så da får vi vel si Iljushin IL-62M.

Tak tochno! Shannon en påskedag i 1996 i en skranglete bil på apron - tror ikke den ville fått kjøre på veiene. Shannon var da en aldri så liten hub for Aeroflots trans-atlantiske linjer.

Jeg like spesielt godt støttehjulet som flere burde hatt - også ett og annet Böing-produkt.

Attachments

• 03283.jpg
    03283.jpg
    126.9 KB · Views: 128

Høres veldig irsk ut å la biler som ikke er "roadworthy" bli godkjent for bruk på flyplassene..!

Nuvel, jeg har en knallbra oppgave på lur, men må komme meg på en PC først. Stand by on this frequency.

Jeg fortsettter der KOG slapp, men dette er en ordentlig luring:

Attachments

• FlytypeX.png
    FlytypeX.png
    181.7 KB · Views: 87

Dette ser da ut som et prosjekt som aldri ble noe av, Ilyushin Il-74 fra 1966.

Scooter01

Det må jeg si! Den kom kjappere enn jeg hadde regnet med, bare å gratulere!
Snedig prosjekt, en tremotors variant av IL-62, mistenkelig lik 727 i halen -ingen klassisk "sovjetpigg" øverst foran. Men med et lite innslag av Trident helt nede bakerst. Skulle nesten tro Sovjetunionen drev med spionasje..?

Nuvel, all yours, Scooter.

Attachments

• IL-74-1.png
    IL-74-1.png
    420.7 KB · Views: 80
  • IL-74-2.jpg
    IL-74-2.jpg
    57.9 KB · Views: 78

Nuvel, all yours, Scooter.

Vel, -hva kan jeg si utenom at jeg takker og bukker :colgate:

Her er noe som i virkelig fløy:

34zi0k5.jpg

Scooter01

Jeg var på god vei mot fella, men velger Trident TR-1 Trigull i stedet.

@KnutW: DeHavilland/Hawker Siddeley ga Boeing 110 % innsikt i det opprinnelige Trident-programmet som BEA avviste og inisterte på det litt pussige designet som Trident ble. Så ville BEA ha 727 som var det DH tilbød i utgangspunktet, men da sa regjeringen "Buy British!" Noe av det samme gjaldt BOAC og VC.10/707.

@KnutW: DeHavilland/Hawker Siddeley ga Boeing 110 % innsikt i det opprinnelige Trident-programmet som BEA avviste og inisterte på det litt pussige designet som Trident ble. Så ville BEA ha 727 som var det DH tilbød i utgangspunktet men da sa regjeringen "Buy British!" Noe av det samme gjaldt BOAC og VC.10/707.

Nemlig, og det slutter aldri å forundre meg hvorfor i huleste nesten alle britiske flyprodusenter bestandig (ok, unntak for Viscount, Islander og Jetstream) har vært så avsindig navlebeskuende og tatt hensyn til alt mulig fjas som kom fra BEA/BOAC og departementet i stedet for å utvikle det verdensmarkedet ville ha. De (britiske flykonstruktører) har innimellom alt vissvasset hatt noen gode idéer som kunne blitt storslagere hvis de var produsert i sin originale form. Trident er vel kanskje det grimmeste eksemplet, men det finnes flere.

Det bør være nok av flyet her til å identifisere denne også.

Attachments

• Nurse.jpg
    Nurse.jpg
    50.6 KB · Views: 24

Den var da mistenkelig lik en Merlin-motorisert Mustang... Altså North American P-51, antageligvis en D-modell.

Status
Not open for further replies.
Back