Konkurransetråd: Flykjenning

Status
Not open for further replies.
Re: Konkurransetråd: Flykjenning

Percy the Prentice it is! Her sett i en hangar på Biggin Hill og tror det er G-APPL.

Attachments

• DSC_1017.JPG
    DSC_1017.JPG
    191 KB · Views: 92

Ikke dårlig med både Prentice og Proctor i hangaren.

Da tar vi noe som burde være kjent for de fleste ;)

Attachments

• IMG_20171128_105102.jpg
    IMG_20171128_105102.jpg
    96.5 KB · Views: 83

Den har jo cowl flap ser det ut til og det har vel 182 og ikke 172. Men så er det jo spørsmålet om det er Reims som har skrudd den sammen så det er en F182...Kanskje til og med opptrekkbart understell da det ser ut til at et strømlinjeformet deksel mangler rundt fjæra til hovedhjulet.

Tankegangen er god, men jeg hadde godkjent 182 for Reimsbygde utgaven og, så det er ikke en C-182 :) og heller ikke en 172 som du korrekt sier.

Er da kanskje en look-alike, f.eks. Neiva Regente/Lanceiro som vi har hatt oppe tidligere.

Nei, det er et ekte Wichita produkt og ingen look-alike :)
Kan vel si at Scooter har scooted nærmest så langt.

Det er ikke et mellompunkt, men en slags videreutvikling av noe Scooter foreslo helt til å begynne med.

Jeg tenkte mer et mellompunkt mellom 172 og 182, men er det rett?

Det ser unektelig ut som en 172. Tobladet propell, de fleste Cessnaer med høyere tall har trebladet. RG har cowl flaps, men jeg får liksom ikke understellsleggen til å stemme, den er rundere på RG-modellene...

R172K Hawk XP?

Last edited:

Det er et partall og uten noe snikksnakk. Er nok mange som tenker litt for komplisert virker det som :)

Status
Not open for further replies.
Back