Motoren er en Vedeneyev M14P. Den satt på mange varianter av Jakovljevs maskiner. Denne ligner mest en Jak-55, men hjulene er feil - og den ble bygd i flere varianter. Bear 360 er mer sjelden så jeg satser på den under sterk tvil.
På tide å sette en slutt for denne oppgaven. Når en som liker å kaste seg målløst rundt på himmelen skriver at han gjerne skulle hatt en, så må en vel bare tenke aerobatics, og når man leser et hint om flere rekorder (typisk Russisk) og at det var et studentprosjekt med en Russisk stjernemotor så leder det tankene til Moscow Aeronautical Institute...
Og gjett hva MAI produserte? Jo, det var noe som het MAI Kvant. Likner litt på en 2/3 størrelse Mustang men med stjernemotor. Perfekt for acroflyging... :biggrin
Scooter01.
Når en som liker å kaste seg målløst rundt på himmelen
Scooter01.
“Målløst“. I beg to differ
![]()
Spiller dere ball der oppe?
Hvadda? -"Gear Down" indikatoren? :thumbup
Scooter01
Colomban Cri-Cri???
Den har noe wacky boble top
Jada, den er jo fin til aerobatics :biggrin, men som en Cri Cri har den også to motorer og ellers kan en vel si at den har vinger fra Australia og understell fra Canada. Med sannhet kan en vel si at det er en ekte Commonwealth maskin.Jeg kunne tenkt meg en slik som denne selv og![]()
Speedtwin E2E Comet 1
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.