Konkurransetråd: Flykjenning

Status
Not open for further replies.
Re: Konkurransetråd: Flykjenning

Siden ingen andre tar den, ken jo jeg legge ut en liten pauseoppgave:

a3993bca-619d-40cd-990f-fddb48748de1_zpsjv6bpr8a.jpg

Det er jo halen til Saab 29 Tunnan, men er ikke sikker på det man ser til venstre.

Det er jo halen til Saab 29 Tunnan, men er ikke sikker på det man ser til venstre.

Det er riktig. Individet kalles "Gul Rudolf" etter den gule R'en (R=Rudolf i det svenske fonetiske alfabetet").

Her er hele bildet, tatt på Rygge Airshow i 2009. Det er 6 eller 7 fly totalt på bildet, så kan dere jo prøve flykjenning på alle sammen. Det er 2 eller 3 delvis skjult bak Tunnan.

BMWquiz3_zpsv4aaubgl.jpg

De andre flyene på bildet fra Rygge er en PBY-5A Catalina, A-26 Invader og E-3 Sentry.

Det er vel denne:

Scooter01.

Det er helt korrekt Scooter[emoji3] Og jeg har knipset det på samme sted, flymuseet i Schliessheim. Dornier'en er vel verdens største VTOL-fly?

Sent from my iPad using Tapatalk

Da går vi videre i vår lille konkurranse og fortsetter med noe understell igjen:

23t18b9.jpg

Scooter01

Caravelle? Eller Sud (Est) Aviation SE210.

Last edited:

Syntes jeg dro kjensel på de lett bakoverlente leggene på den damen, ja! Godt å få bekreftet at minnet ikke er helt survete ennå ;)

Nuvel, hva er dette:

Attachments

• DSC_2640 (3).jpg
    DSC_2640 (3).jpg
    49 KB · Views: 107

Er det Sukhoi Superjet 100 og City Jet?

Når spørsmålet stilles på den måten syv minutter etter at oppgaven er lagt ut er det mye som tyder på at Stone egentlig ikke forventer at svaret skal være "Nei, der er du jaggu helt på jordet, se å få lært deg noe om fly og flytyper før du svarer, gutt!"

Og det har han jo helt rett i.

Last edited:

Når spørsmålet stilles på den måten syv minutter etter at oppgaven er lagt ut er det mye som tyder på at Stone egentlig ikke forventer at svaret skal være "Nei, der er du jaggu helt på jordet, se å få lært deg noe om fly og flytyper før du svarer, gutt!"

Og det har han jo helt rett i.

Hehe, det tok noen minutter med fundering før jeg dro kjensel på fargene til City Jet, og da kunne det ikke være så mye annet...^_^

Men da kan vi jo holde oss i vingerota. Sikkert ikke så vanskelig, men likevel, hva er dette?

Attachments

• skann0004 (2).jpg
    skann0004 (2).jpg
    30.2 KB · Views: 97

Jeg er temmelig sikker på at typen er en Boeing 720B, men selskapet?
Til tross for et relativt beskjedent antall produserte, rundt 150 totalt, fløy de i 50 år til sammen for et utall selskaper over hele verden. Prøver på Cyprus Airways, men er langt fra sikker.

Sorry, det er nok hverken 720B eller Cyprus Airways.

Status
Not open for further replies.
Back