Konkurransetråd: Flykjenning

Status
Not open for further replies.
Re: Konkurransetråd: Flykjenning

Bristol Freighter tror jeg det ikke er. Til det er den for smal - tror jeg. Det som forvirrer er glassboblene foran som får meg til å tenke på Skycrane, men da burde det vært en vegg. DHC-4 og -5 har vel dør og der sitter mannskapet høyere enn lastegulvet.

Mistenker også at det er en Bristol 170 Freighter.

Ser de "skrå" stagene på hver dør der. De finner jeg iallefall igjen her: http://img.over-blog.com/600x381/1/95/08/26/Bristol-170--Freighter-/Photo-3-img116.jpg

http://www.oldclassiccar.co.uk/classic-car-images/silvercity-morriscars.jpg

(TØFFE Sider med masse bilder fra da femmern var blå osv)

og her:
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/1/1c/Bristol_170.31_EI-AFS_ALT_RWY_1952_edited-2.jpg

Men kan jo forsåvidt være en gammal Mil Mi-6 for alt jeg vet.

Last edited:

Du kan ha rett, men det ser ut som det er glass i luka foran.

Jeg tror vi slår fast at det er Bristol Freighter og at 1944vintage hare rett - som vanlig fra den mannen.

B170_interior_forward_floor_panels_removed.jpg

Hehe.

Disse trådene er helt fabelaktige. Jeg blir sittende å gjøre helt meningsløse søk på russiske jager understell, kartsøk av halvøyer basert på synsing, og særegenheter ved flyplasser.
Nå ser jeg vi har begynt å gjette på hvilket flyselskap i en tråd også.
Hva blir det neste? Hvilken passasjer er dette?

Edit:
Air Ferries er jo litt kewlt, og underlig. Så jeg leste "litt videre". Neste generasjon fly ferge var utviklet fra DC4 til noe som het ATL-98 Carvair.
Disse ble det bare bygd 21 stykk av. Og en lever fortsatt på Rand Airport, hvor man også finner en 747 SP på utstilling (samt en del annet rart). Spesielt klientell på en heller støvete plass. Du kan faktisk skimte den ATL-98 fra streetwiev fra 2015.

Last edited:

"De små grå"begynner å få noen hull.
Kom ikke på navnet på flytypen i farten, så jeg måtte google Silver City Airways -
som jeg husket opererte typen over den Engelske kanal. :)

Hadde vært fint å vite hvilket selskap evt flyvåpen flyet på bildet tilhørte.
Hjemlandets RAF hadde vel ikke typen i sitt inventory.

Siden LN-KOG har slått fast at svaret var rett, så sier jeg fritt frem for alle.

På hvilken flytype finner man denne fiffige frisklufts-anordningen?

474b296a0e24a99d299b7f88f5d4dd32.jpg

Sent from my iPhone using Tapatalk

Bristol Freighter ?
Hehe, joda, det er Bristol 170 Freighter, for ordens skyld. Beklager forsinkelsen, har vært på quiz.... :D

Og her er flyet fra utsiden (G-BISU), begge bildene er tatt på Sola i 1985:

Attachments

• skann0008.jpg
    skann0008.jpg
    372.4 KB · Views: 135

Det er fra en Il-96-300!

Sent fra min E5823 via Tapatalk

Det er fra en Il-96-300!

Sent fra min E5823 via Tapatalk

Det er helt korrekt. Hadde absolutt sansen for den lille viften i seteryggen, selv om den nok ikke tilførte så mye frisk luft[emoji3]Bildet er tatt på en av de siste kommersielle flightene til SU sine Il-96.

Sent from my iPad using Tapatalk

. Disse trådene er helt fabelaktige. Jeg blir sittende å gjøre helt meningsløse søk på russiske jager understell, kartsøk av halvøyer basert på synsing, og særegenheter ved flyplasser.

Juks å søke.
Slikt skal man vite, eller holde seg unna svar-knappen.

Hehe, joda, det er Bristol 170 Freighter, for ordens skyld. Beklager forsinkelsen, har vært på quiz.... :D

Og her er flyet fra utsiden (G-BISU), begge bildene er tatt på Sola i 1985:

Og der fikk jeg svar på glasset som forvirret også. Jeg har ikke sett den med glass i de panelene.

Det er helt korrekt. Hadde absolutt sansen for den lille viften i seteryggen, selv om den nok ikke tilførte så mye frisk luft[emoji3]Bildet er tatt på en av de siste kommersielle flightene til SU sine Il-96.
Ja - de har en artig løsning, som andre har nevnt kunne minne om DC-10. En annen spesiell detalj er jo leselampene som er integrert i seteryggen foran :)
Jeg var også så heldig å fly med Aeroflot Il-96 kun en uke før de dessverre ble satt på bakken den 30. mars 2014.

Møt Arthur. Han reiser rundt i verden og lar seg fotografere. Her på en flymaskin, men hvilken?

Attachments

• Arthur.jpg
    Arthur.jpg
    39.5 KB · Views: 82
Status
Not open for further replies.
Back