Har ikke bilde på lager, og hadde jeg det må det vel kroppes og bearbeides, noe jeg er for dum eller for lat til. (Stryk det som ikke passer)
Deror åpen igjen.
Det er helt riktig. Robert Bernard Cornelius Noorduyn ble født i samme by som min kone - Nijmegen i Gelderland, ikke Holland (dog Nederland for begge). Forbindelsen til det forrige bildet er at den godeste Bob Noorduyn jobbet for Anton i Atlantic Aircraft Corporation (også kjent som Fokker-America og Atlantic-Fokker). Så dro han til Montréal, Quebec og satte opp egen butikk. Bildet er tatt helt ute på vidda...
Helt riktig!
Siste gang jeg så den var vel en gang på 60-tallet og da var den klemt flat bak der hvor Norrønafly holdt til ved nedkjørselen til "Dumpa" på gamle FBU.
Da gikk du rett i fella jeg la ut, er jeg redd, Espen. Som min gode venn Ray (gammel Harvard-pilot i SAAF og flygeleder i stjerneklasse) Old age & treachery will triumph over youth & skillld
Jeg ser hvorfor Scooter01 går i retning Boeing Sea Ranger, men det er Saunders Roe Lerwick - et svært lite vellykket design som det ble bygget hele 21 av. Ti av dem ble tapt i ulykker og ett av ukjente årsaker.
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.