• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Konkurransetråd: Flykjenning

Status
Not open for further replies.
Re: Konkurransetråd: Flykjenning

Takk for den. Skal ut og spasere litt i NY før returen i natt, så jeg setter den gjerne fri.
 

Attachments

  • Photo Effects.jpg
    Photo Effects.jpg
    104.1 KB · Views: 175
Re: Konkurransetråd: Flykjenning

Hint: CFM gikk forbi stedet der flyet står i går. Se post #1001.
 
Re: Konkurransetråd: Flykjenning

Det har Cloudmaster helt rett i. Trodde denne skulle være veldig lett siden USS Intrepid var avbildet rett over, men der ser man :)
 
Re: Konkurransetråd: Flykjenning

Litt variasjon - men sikkert enkelt: Hva sitter vi i her, er det noe interessant med det vi ser ut av vinduet, og hvor er vi?
 

Attachments

  • Oppgave.png
    Oppgave.png
    424 KB · Views: 124
Re: Konkurransetråd: Flykjenning

Gjetter at bildet er tatt fra en SAS-buss på EWR. Bildet viser bl.a. en sjelden 747-8.
 
Re: Konkurransetråd: Flykjenning

Ser ut som SAS buss, og en SQ A340-500 med en LH 747-400 i bakgrunnen. Og en TAP A330 bak der igjen
 
Re: Konkurransetråd: Flykjenning

Ser ut som SAS buss, og en SQ A340-500 med en LH 747-400 i bakgrunnen. Og en TAP A330 bak der igjen

Enig med sistnevnte, bortsett fra at det er ingenting med vinger som heter SAS buss. SAS flyr Airbus A330-343, så dette er vel hva vi sitter i. Siste gang jeg satt i en SAS buss var når jeg haiket hjem fra Fornebu i '60 årene, og det var en Mercedes buss med passasjerseter fra en Metropolitan.


Scooter01.
 
Last edited:
Re: Konkurransetråd: Flykjenning

Scooter01 går av med seieren på grunn av korrekt presisjonsnivå;)

Det er en A330-343 vi sitter i, nærmere bestemt LN-REE. Dette var i mars 2012, og jeg tok bildet for å få med A340-500'n fra Singapore Airlines, som på den tiden fløy nonstop Singapore-Newark. Dette var da verdens lengste flyrute (16600 km). Turen tok rundt 18 timer og på dette tidspunktet var innredningen business class only med 100 seter.

Ruten ble innstilt i november 2013, men er vel aktuell igjen i 2018, med A350-ULR.
 
Re: Konkurransetråd: Flykjenning

Was haben wir hier?
 

Attachments

  • IMGP2330.gif
    IMGP2330.gif
    283.3 KB · Views: 99
Re: Konkurransetråd: Flykjenning

Vielleicht nicht. Her er en Shenyang F-5
 

Attachments

  • Screen Shot 2017-04-20 at 12.13.45.jpg
    Screen Shot 2017-04-20 at 12.13.45.jpg
    71 KB · Views: 84
Re: Konkurransetråd: Flykjenning

Det hadde vært typisk KOGsk å komme med Canadair CF 116 eller CF-5A :p
 
Re: Konkurransetråd: Flykjenning

Det hadde vel det! Og det er en Canadair CF-116 Freedom Fighter som på folkemunne heter CF-5. Den offisielle betegnelsen iht Canadair - the First 50 Years er CL-219 (Canada) og CL-226 (Nederland).

semmern var raskest, men CFM var mer presis. Presisjon kan være en dyd - kanskje. Dere får slåss om det ;) Flyet står i hangaren til Canadian Warplane Heritage
 

Attachments

  • IMGP2317.gif
    IMGP2317.gif
    188.5 KB · Views: 13
  • IMGP2327.jpg
    IMGP2327.jpg
    74.9 KB · Views: 28
Status
Not open for further replies.
Back
Top