Konkurransetråd: Flykjenning

Status
Not open for further replies.
Re: Konkurransetråd: Flykjenning

Da våger jeg meg frempå med enda en, men har kuttet til beinet i håp om at identifiseringen skal ta litt mer enn fem minutter. Vi får se:

Attachments

• DSC_1934 (2).JPG
    DSC_1934 (2).JPG
    60.2 KB · Views: 227

Da våger jeg meg frempå med enda en, men har kuttet til beinet i håp om at identifiseringen skal ta litt mer enn fem minutter. Vi får se:

Vær litt snill nå og utvide rammen på bildet.
I mellomtiden gjetter jeg på traktor med snøplog..:drunk:

Ja det ble stilt i skogen, gitt. Men jeg tenkte at når du i løpet av noen minutter ikke bare får flytypen, men også lysmasten på Flesland (!) korrekt identifisert er det ikke verdt å vise frem for mye til denne forsamlingen. Jeg venter litt med å utvide bildet til folket har våknet, gnidd seg i øynene en gang til og tatt en god titt til.

Men snøplog, RTP?! Enten er de så sjeldne i Florida at du har glemt hvordan de ser ut, eller ble det friskere saker enn bare øl på terrassen..?:cool:

Det drar seg i riktig retning, og akterstussen ligner litt, men det er heller ikke riktig type.

Last edited:

. Men snøplog, RTP?! Enten er de så sjeldne i Florida at du har glemt hvordan de ser ut, eller ble det friskere saker enn bare øl på terrassen..?

Ja til begge deler, det strøyk med en vinflaske på terrassen, noe som hjalp godt
På kreativiteten og man så for seg traktor med snøplog.
Afterenden på lastetfly...?
Har enda ikke den aha opplevelsen, for tidlig på morra må vite.:cry:

Nå tror jeg det tippes i vilden sky her så jeg kan likså godt henge meg på... :) Må innrømme at LN-RTP's syn av traktor og snøplog var faktisk det første som ramlet meg inn også.... :colgate:

Hva med Lockheed C-5A (eller B), den har i hvert fall en lignende grill under halen?

Last edited:

Da var det LN-JON som kom først i mål, AN-74 er riktig. Riktignok er dette en flytype som slett ikke er uvant med snø og kuldegrader, men snøplog..?! Nuvel, her er originalen:

Attachments

• AN-74.jpg
    AN-74.jpg
    64.5 KB · Views: 165

Da forsøker vi denne. Kanskje litt lett men bonus for de som vet hvor bildet er tatt. Skulle ikke forundre meg om noen her vet flyselskap også. Det gjør ikke jeg.

Attachments

• IMG_0479_flyprat-001.jpg
    IMG_0479_flyprat-001.jpg
    160.3 KB · Views: 150

Ser ut til å være Fairchild C-123K Provider N709RR, og livery fra filmen "Con Air" innspilt i Las Vegas.

http://www.oldwings.nl/content/con_air/con_air.htm

Flyet havarerte senere i Alaska 1.August 2010, hvor tre omkom, deribalnt eieren av flyet - Bill Michel.
I følge FAA med selskapet ALL WEST FREIGHT INC.

http://www.oldwings.nl/content/ak77/ak77.htm

(Alt jukset frem med Google) :D

Fanken, jeg skulle akkurat si C-123 og fingeren skulle til på respond knappen og jeg skulle få stjerne for å være klok, så ser jeg at en det allerede er lagt ut svar med C-123.
(Dem kom inn med matvarer til oss i bushen i Alaska, en i uka eller måneden, folk som jobbet for FAA kunne bestille mat rimelig, så kom flyet. Hadde sine fordeler å være gift med FAA dame)

Svaret er som vintage riktig skriver en Fairchild C-123K Provider. Visste ærlig talt ikke at dette var flyet brukt i filmen Con-Air.

Med filmreferansen er det nok heller ikke så vanskelig å finne ut hvor bildet er tatt. Men denne flyplassen er også kjent for noe annet historisk sett.
Noen som vet noe om dette før vi går videre til 1944Vintage ?

Men denne flyplassen er også kjent for noe annet historisk sett.
Noen som vet noe om dette før vi går videre til 1944Vintage ?

Tipper at bildet er tatt på Wendover i Utah, rett ved Interstate 80 og Bonneville salt flats. Det som gjør denne litt øde og avsidesliggende plassen historisk interessant er at det var her crewet på Enola Gay trente før atomangrepet mot Hiroshima. Hangaren de opererte fra står visstnok der ennå.

Last edited:
Status
Not open for further replies.
Back