Default Konkurransetråd: Flykjenning - del 2

Re: Konkurransetråd: Flykjenning - del 2

Så Snowbirds på Reno i 2010. Fremdeles en av favorittoppvisningene blant de jeg har sett. Frecce Tricolori er nok på topp. Ikke sett Red Arrows enda, dessverre.

Litt OT, men jeg synes det er noe spesielt med rette vinger motsatt av bakovervente. Å se 9 fly i tett formasjon gå gjennom øvelsene sine er noe man aldri glemmer, det har kanskje noe med at farten er noe lavere, samme gjelder vel også for twin og solo flightene.

Scooter01

Så Snowbirds på Reno i 2010. Fremdeles en av favorittoppvisningene blant de jeg har sett. Frecce Tricolori er nok på topp. Ikke sett Red Arrows enda, dessverre.

Det blir litt på siden, men synes personlig Red Arrows var bedre enn Frecce. Beste jeg har sett må ha vært kroatene sitt team Krila Oluje med PC-9. De gjorde endel jeg aldri har sett team gjøre før.

Scooter har helt rett, så han kan komme med en muligvis mere symmetrisk oppgave.

Det blir litt på siden, men synes personlig Red Arrows var bedre enn Frecce. Beste jeg har sett må ha vært kroatene sitt team Krila Oluje med PC-9. De gjorde endel jeg aldri har sett team gjøre før.

Scooter har helt rett, så han kan komme med en muligvis mere symmetrisk oppgave.

Brazilianerene med Tucano var heller ikke dårlige, men tilbake til hovedsaken, hva er dette?

Scooter01

BV 141 fantes som byggesett en gang for veldig lenge siden. Jeg husker jeg bygde ett. Og det var bare veldig rart...

130364-27767-13-pristine.jpg

Brazilianerene med Tucano var heller ikke dårlige, men tilbake til hovedsaken, hva er dette?

Scooter01

Dette må vel være en Howard 500 som var bygd på overflødige Lockheed Lodestar og Ventura

Så har vi denne

Attachments

• IMGP1309.jpg
    IMGP1309.jpg
    51 KB · Views: 121

Det er en Mil Mi-14PL fra DDRs Volksmarine og står utstilt i Hermeskeil

Så gir vi en til understells fetisjistene

Scooter01

Last edited:

Første tanke var en Daussault Flamant av noe slag

Jeg er enig med CFM at det er noe av det rare franskmennene produserte på 1940- og 1950-tallet. Jeg går for Sud-Ouest Bretagne.

Jeg er enig med CFM at det er noe av det rare franskmennene produserte på 1940- og 1950-tallet. Jeg går for Sud-Ouest Bretagne.

Ja, Franske nesehjul fra den tiden var vel ikke blant de mest elegante jeg har sett... men du har rett, det er en SO-30 Bretagne

Et lite fun fact, flyet ble også testet med Nene og Atar jetmotorer. Slik så Atar testmaskinen ut:

Legg merke til en enkel vertikal halefinne

Scooter01

Denne er ikke fransk.

Attachments

• 12570.jpg
    12570.jpg
    33.6 KB · Views: 86

Det er riktig at det er en Bosbok. De aller fleste av de 40 SAAF hadde, ble bygd på lisens av Atlas.

Attachments

• 12570.jpg
    12570.jpg
    164.6 KB · Views: 61
Back