• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Default Konkurransetråd: Flykjenning - del 2

Re: Konkurransetråd: Flykjenning - del 2

Den grønnfargen på felgen kan vel bare stamme fra Sovjetski Sojuz. Og da er nok Dassaults gamle klassekamerat Hr. Gurevich og hans kompanjong Mikoyan inne i bildet her. Skal vi tippe det er nr. 23?

Det er en Mig-23BN som står på Hermeskeil. Bra museum ute i skogen.

Attachments

• IMG_2512.jpg
    IMG_2512.jpg
    59.2 KB · Views: 218

Litt OT, men her har vel Aerocat tatt Rocheville's Arctic Cat design et par skritt videre...

2dv4xfd.jpg

Scooter01

Ser ut som vi trenger en ny oppgave:

Hvilket fly ble brukt til å teste denne turbofanen?

Scooter01

Nei, Gloria Estefan var ikke involvert, -heller ikke en berømt tegner og humorist...

Scooter01

Det er en av Turbomeca sine modifiserte Aero Commander med Astafan motorer, så da blir det vel Turbomeca Aero Commander 680V-TU Astafan Commander eller noe slikt

Det er en av Turbomeca sine modifiserte Aero Commander med Astafan motorer, så da blir det vel Turbomeca Aero Commander 680V-TU Astafan Commander eller noe slikt

:thumbup

Jeg hadde tilogmed godkjent bare "Twin Commander", så du kan ta den videre.

Scooter01

Da kommer jeg med et selvtatt bilde.

Attachments

• IMG_20190823_000059.jpg
    IMG_20190823_000059.jpg
    114.8 KB · Views: 132

Ser ut som en Rumpler C et eller annet, får ikke radiatoren helt til å stemme, -et hint ville hjelpe.....

Scooter01

Sorry, var litt opptatt med akromesterskapet her i Østerrike. Motoren er en ekte Austro Daimler og navnet er kan både forbindes veldig med Tyskland og evt. med øl.

Re: Konkurransetråd: Flykjenning

Austro-Daimler og øl? Hansa-Brandenburg? Men typebetegnelse aner jeg ikke. I min verden forbinder jeg Austro-Daimler mest med biler. Og som en kuriositet kan nevnes at det nå gjøres et forsøk med å blåse liv i det gamle bilmerket igjen.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Re: Konkurransetråd: Flykjenning

Da tolker jeg det slik at svaret er godkjent[emoji3] Hva er flyet i forgrunnen her?
2519839ffe3cc1d3684853c98e5089f1.jpg

Konkurransetråd: Flykjenning - del 2

Zlin XIII OK-TBZ ?

Det er helt korrekt. Flyet henger i taket på det tekniske museet i Praha. Utrolig stilige linjer på det, og bygget i tre og med en ganske beskjeden motor om jeg ikke husker feil.

8e0a5c0a3486b9b2c58adc75ff368797.jpg

Last edited:

Da hopper jeg inn med denne:

Attachments

• 79AED7F5-0EB2-4B71-8DFA-644415F5B6F5.jpeg
    79AED7F5-0EB2-4B71-8DFA-644415F5B6F5.jpeg
    31.5 KB · Views: 77

Det får meg til å tenke på en Douglas A/B-26 Invader

Back