Default Konkurransetråd: Flykjenning - del 2

Re: Konkurransetråd: Flykjenning - del 2

Det er selvfølgelig «Polens Alpha Jet» ja.

53-1.jpg

Så var det denne da

Attachments

• ah.jpg
    ah.jpg
    117.7 KB · Views: 126

Det finnes vel like mange utgaver og varianter av TU-16 som det finnes oster i Frankrike, og kjenner jeg oversjefsdommer KOG rett skal ALLE bokstavene bak TU-16 være med for å få godkjent svar. Men prøver meg med bare TU-16 Badger og ser hva som skjer.

Det som skjer er at oversjefsdommer sier at det ikke er Tupolev Tu-16 uansett hvor mange bokstaver du henger på.

Det er ikke Tu-142 og heller ikke en kinesisk Tu-16. Det er et sovjetisk fly full og helt. Konstruktøren var bolsjevik så det holdt og sto bak produksjonen av det nest mest bygde flyet opp gjennom begge århundrene vi har hatt fly.

Det er en god trøst at scooter’n går i samme fella som en selv når det gjelder flykjenning…

Nuvel! Det er Sergej Vladimirovitsjs nr. 28. Nr 2 ble iflg wiki produsert i 36182 eksemplarer og er dermed den nest mest produserte flytypen etter Cessna 172.
Sergej var sågar medlem av det øverste sovjet og kan nok regnes som bolsjevik.

Tipper det er en IL-28R.

Oppgaven er fri hvis riktig.

Det er helt riktig. Det er en finsk Il-28R som er utstilt på Finlands flygvapenmuseum i Jyväskyllä.

Ser ut som kroppen til en Citation, så da er vel dette Cessna ATPTB - Advanced Turbo Prop Test Bed.

Brygger på en ny en i løpet av kvelden tror jeg, men hvis det fremdeles ikke har skjedd noe her i morgen kan gjerne noen andre prøve seg.

Gårsdagens i morgen er i dag, så jeg prøver med denne saken som utfordrer mye mtp aerodynamikk.

Attachments

• IMG_4308.jpeg
    IMG_4308.jpeg
    151.1 KB · Views: 51

Siden du er i India, så har du vel latt deg inspirere av den indiske marinens Iljushin Il-38SD?

Jepp! Artig sak, det står to av dem på mil-siden av Goa. Dessverre er det ikke plass på det lokale muséet, så de blir nok skrotet.

Fra India til et annet land

Attachments

• ah.jpg
    ah.jpg
    18.9 KB · Views: 30
Back