Konkurransesituasjonen til Midt-Østen og Asia

Re: Konkurransesituasjonen til Midt-Østen og Asia

Ja, og til tross for at en del folk boikotter selskaper hvor arbeidsforholdene ikke er helt som i Norge, så er det nok folk til å fylle alle disse flyene ser det ut til.

Her ser man at konkurranse kommer kunden til gode. Med de prisene som annonseres her, frister det meg å ta en tur østover.

Så lenge man får tilstrekkelig med Champagne foran de fleste og uvaskede , så betyr det nok ikke så mye, ser det ut til. :cool:

Ellers enig, frister med halvparten av prisene til de områdene man egentlig har lyst til å besøke, Mellom-Amerika, Nord-Sydamerika og sørover
 
Last edited:
Re: Konkurransesituasjonen til Midt-Østen og Asia

QR kjører et weekend salg denne helgen.Siste frist i dag altså, med utrolig bra priser i biz (og eco også). Ser ut til at det er BKK, KUL og SIN som har de gunstigste prisene, fra 12 og noen til 15 og noe i J. Med den standarden QR kan tilby både ombord og ikke minst i AL Mourhjan loungen, er dette et kupp. Jeg selv er iallefall helfrelst. Jeg har prøvd EK også men synes ikke de engang kan sammenlignes.
 
Re: Konkurransesituasjonen til Midt-Østen og Asia

Troede at nordmænd ALTID valgte Norwegian til Bangkok....De går jo for at være det billigste, men måske tager jeg fejl....
Eller er det fordi de ikke har nok Business eller F-class til jer ??( undskyld jeg er ironisk kunne ikke lad være ) hæ-hæ.
Hilsen Ole

Haha.
Du vet da like godt som oss at vi Nordmenn ikke liker økonomi klasse ?
Derfor velger vi ikke ALLTID Norwegian til Bangkok.
Men den dagen Norwegian kommer med skikkelig C og F, da kan alle andre selvsagt legge ned :colgate:
 
Re: Konkurransesituasjonen til Midt-Østen og Asia

Ingen nevnt og ingen glemt, men enkelte flyselskap sjekker jeg ikke engang prisen eller tidtabell på ettersom det er helt uaktuelt å fly med dem.
 
Re: Konkurransesituasjonen til Midt-Østen og Asia

Er priser på rundt 4000 kroner tur/retur Bangkok kommet for å bli eller er dette bare i en periode?

NAS vil vel neppe slutte å fly med priser til 1299/1499 en vei og da kan vel ikke de andre som ikke flyr direkte ligge så veldig mye høyere enn 4000. Servicen er bedre med Emirates og Qatar. Men folk velger vel heller å fly direkte?

Tenker da en tur/retur billett direkte med mat med NAS til 4000 foretrekkes av folk flest fremfor en billett til 4000 kroner med Emirates og Qatar. Eller vil folk heller ha god service enn Direktefly?
 
Re: Konkurransesituasjonen til Midt-Østen og Asia

Eller vil folk heller ha god service enn Direktefly?

Jeg vet ihvertfall hva jeg vil ha. Reiser dog ikke med sandkassegjengen, men betaler heller ikke bare 4000,- for billetten.
 
Re: Konkurransesituasjonen til Midt-Østen og Asia

Liten bemerkning... Noen venner , som er langt ifra bereiste, fortalte meg i går at de skal reise til DXB med EK istedenfor DY med plus plus etc.

Snakket med irere i CPT for vel uke siden som nå var strålende forbindelse med Afrika og resten av Asia etc ... Istedenfor å fly via andre steder i Europa...

Enten man liker det eller ei, dette er veien det går ( også Qatar ) ... Sandkassa er midt i blinken for å bytte fly for folk fra "provinsbyer"...
 
Re: Konkurransesituasjonen til Midt-Østen og Asia

Jeg vet ihvertfall hva jeg vil ha. Reiser dog ikke med sandkassegjengen, men betaler heller ikke bare 4000,- for billetten.

Hvorfor betale mer enn 4000 for billetten når det er haugevis av billetter til denne prisen?
 
Re: Konkurransesituasjonen til Midt-Østen og Asia

Liten bemerkning... Noen venner , som er langt ifra bereiste, fortalte meg i går at de skal reise til DXB med EK istedenfor DY med plus plus etc.

Snakket med irere i CPT for vel uke siden som nå var strålende forbindelse med Afrika og resten av Asia etc ... Istedenfor å fly via andre steder i Europa...

Enten man liker det eller ei, dette er veien det går ( også Qatar ) ... Sandkassa er midt i blinken for å bytte fly for folk fra "provinsbyer"...

Ja det er lite tvil om at siden det er så få direkterute ut i den store verden fra Oslo så er det perfekt å fly med sandkassegjengen:-)
 
Re: Konkurransesituasjonen til Midt-Østen og Asia

Ja du verden så perfekt.

Er ikke bare arbeidsforholdene i selskapene som bekymrer.
Som homse holder jeg meg langt unna sandkasseselskaper - har liten lyst til å bli stuck i de landene (eller Russland) hvis det oppstår problemer på min vei til eller fra Asia.

Betaler heller mer for å reise med nettverkselskapene, opparbeider gullkort og slipper stressende milage run, men det er nå meg...
 
Re: Konkurransesituasjonen til Midt-Østen og Asia

Ja du verden så perfekt.

Er ikke bare arbeidsforholdene i selskapene som bekymrer.
Som homse holder jeg meg langt unna sandkasseselskaper - har liten lyst til å bli stuck i de landene (eller Russland) hvis det oppstår problemer på min vei til eller fra Asia.

Betaler heller mer for å reise med nettverkselskapene, opparbeider gullkort og slipper stressende milage run, men det er nå meg...

Skjønner:-) Men er det noe problem hvis man ikke viser utad at mann er homofil når man er i disse landene? Skjønner det er litt kjipt med en ukes ferie med kjæresten, men noen timers mellomlanding?
 
Re: Konkurransesituasjonen til Midt-Østen og Asia

Hvorfor betale mer enn 4000 for billetten når det er haugevis av billetter til denne prisen?

Jeg personlig klarer ikke fly langt i økonomi, og da kan billettene koste 500,- uten at det påvirker meg.

Er priser på rundt 4000 kroner tur/retur Bangkok kommet for å bli eller er dette bare i en periode?

NAS vil vel neppe slutte å fly med priser til 1299/1499 en vei og da kan vel ikke de andre som ikke flyr direkte ligge så veldig mye høyere enn 4000. Servicen er bedre med Emirates og Qatar. Men folk velger vel heller å fly direkte?

Tenker da en tur/retur billett direkte med mat med NAS til 4000 foretrekkes av folk flest fremfor en billett til 4000 kroner med Emirates og Qatar. Eller vil folk heller ha god service enn Direktefly?

Er man OK med å fly økonomi ville jeg valgt direktealternativet om prisen er den samme. Arrester meg gjerne, men hvor stor er egentlig forskjellen på EK og DY Eco (når DY får orden på regulariteten)?
Ser riktignok at det kan være et argument at det er bedre med to mellomlange enn en lang flight så man kan strekke litt på bena.
 
Last edited:
Re: Konkurransesituasjonen til Midt-Østen og Asia

Hvorfor betale mer enn 4000 for billetten når det er haugevis av billetter til denne prisen?

Fordi når de billigste billettene koster 4000,- er reisen antageligvis ganske lang, som feks Bangkok - Europa. Ingen ting får meg til å sitte i økonomi på en så lang tur igjen. Det finnes rett og slett ikke nok brennevin i hele verden for å lure meg til det. Ble kurert i et midtsete på en 777 fra Singapore til Paris.
 
Re: Konkurransesituasjonen til Midt-Østen og Asia

Fikk Mail fra Emirates med gode tilbud fra Bangkok (bor der)
Så jo veldig bra ut. BKK OSL BKK i biz til 8800 norske var jo forlokkende.

For så å oppdage at det er priser uten avgifter. Svindel.
Det er første gangen jeg har opplevd at EK oppgir prisen uten skatter/avgifter.
De har tidligere alltid operert med faktisk pris på sine nyhetsbrev med outbound fra BKK.

God Jul liksom.
 
Re: Emirates - tilbud 2014-2015

Jeg tror ogsaa Etihad er et stykke unna de hovedstadsflyplassene i Skandinavia. Konkurransen er allerede stor i disse smaa landene. GOT kan kanskje være interssant ja, det er vel ingen langdistanseruter derfra naa.

Burde ikke Stavanger være en tenklig destinasjon for Ethiad?
 
Back
Top