Konkuranse: 45min transfer på CDG

Vil jeg rekke forbindelsen på CDG

• Tulling! Alle vet jo at 45 min ikke er nok på CDG selv om alt er i rute

Votes: 29 46.0%
  • Flyet fra LHR er forsinket så det går i vasken

Votes: 4 6.3%
  • Siden flyet til OSL uansett er forsinket så går det bra

Votes: 7 11.1%
  • Flyet lander på tiden, men jeg roter meg bort på CDG

Votes: 14 22.2%
  • Alt går som planlagt

Votes: 9 14.3%

• Total voters
    63
Re: Konkuranse: 45min transfer på CDG

Skal han på jobb på mandagen så er det ikke sikkert at han vil overnatte i Paris

Pleier flyselskapene å legge på et "LHR-tilllegg" i flytiden? Alle mine flighter (ikke så mange, 4-5 kanskje) fra LHR har vært forsinket med i alle fall 20-30 min, men har alikevel landet på OSL på / før rutetid. Det kan jo ha vært fordelaktige flyforhold som medvind etc, men jeg ville jo tro at en fornuftig ruteplanlegging innebærer å prøve å estimere "vanlige" forsinkelser, og legge til i flytid, så de i alle fall lander på rute av hensyn til connections.

Ser at til og med ekspressbussene i UK har rutetider som varierer ettersom når på døgnet man reiser, men det skulle nå bare mangle, for motorveiene rundt london tar mye ekstra tid i rushen....

Pleier flyselskapene å legge på et "LHR-tilllegg" i flytiden? Alle mine flighter (ikke så mange, 4-5 kanskje) fra LHR har vært forsinket med i alle fall 20-30 min, men har alikevel landet på OSL på / før rutetid.

Flyselskapene budsjetterer med litt krøll inn og ut av LHR. Blant annet til LHR så er det lagt opp at man skal ta noen strafferunder over London før man kan lande. De gangene man på mirakuløst vis slipper dette så lander man minst 20 minutter før tiden.

.....selv om det ikke hjelper en dritt for kommer man for tidlig er gaten selvsagt opptatt og man må står å vente på ledig gate:rolleyes:

Tok en utfordring her og 21.12 foretok jeg en pretest for Someone.

Vi ankom CDG 90 min før neste avgang, uteparkering til 2D og skulle til 2E. Sa til fruen at vi har veldig god tid, men la oss prøve å løpe for livet likevel for å se hvor raskt dette kan gjøres.:wow:

Vi gikk inn i bussen, dørene lukket seg, jeg startet stoppeklokka. Bussen kjørte til 2D. Like innenfor døra var passkontroll for å komme ut av Schengen. Passpolitiet var medgjørlige og virkelig raske denne dagen. Så rett i buss til 2E. Løp deretter til security, noe treig. Jeg stresset mye og da jeg tok av beltet sto jeg plutselig der i trusa... ( Gått ned i vekt ). Litt latter..:(

Så rask løping/gåing til gaten for AF til SEA. Total tid 23 min ! Hvis man kan AF's terminal er dette ikke værre enn FRA eller LHR. T.o.m. jeg syntes det var ille første gang. Men ikke lenger. Tar CDG 2D til 2E eller 2F anytime igjen. Og AF er topp selskap og verd det !

Så Someone greier det med beina.. ;)

Så lenge flyet inn til CDG er i rute, Someone beholder buksene på og ikke har på seg en truse med metalldekor gjennom security så bør 45 minutter gå bra ja :) Det er bra du ofrer deg for research'en, SQ 777 :)

Takk for jobben som testkanin. Dvs jeg har bortimot ingenting å gå på :D Anta at jeg kommer til gate og bruker 23min til Osloflyet, og at gaten lukker 10 min før avgang har jeg da hele 12 minutter å gå på. Et hav av tid.

....ellers så pleier buksene å holde seg på, ihvertfall så lenge det ikke er noen damer i bildet :p

Jeg stresset mye og da jeg tok av beltet sto jeg plutselig der i trusa... ( Gått ned i vekt ). Litt latter..:(

Å hjelpe meg, den kommentaren "made my day" - herlig! Men min
største medfølelse til deg, du får trøste deg med; at det tross alt
hadde vært langt verre, hvis du IKKE hadde hatt undertøy på.. ^_^

Sa til fruen at vi har veldig god tid, men la oss prøve å løpe for livet likevel for å se hvor raskt dette kan gjøres.:wow:
...
Jeg stresset mye og da jeg tok av beltet sto jeg plutselig der i trusa... ( Gått ned i vekt ).

For en forståelsesfull frue du må ha hvis du fremdeles er gift :lol:

Jaja. Bare en måneds tid til vi får se hvem som får rett her da!

BF:cool2

VENTER I SPENNING !:colgate::drunk:

Må vel smøre deg med tolmodighet en dag til, vel?

JODA, MEN VIL HA TRÅDEN PÅ TOPP !;)

Forelopig saa ligger det bra an. Sitter paa AF sin lounge paa LHR og reparerer, men er ikke meldt om noen forsinkelser ennaa og trafikken her paa LHR virker aa gaa greit

Siden jeg nå sitter på Flytoget kan man fastslå at 45 transfer på CDG funket både for meg og bagasjen denne gangen. Mer info kommer i trip reporten

Da var du jo heldig, men var alt i rute?

BF:cool2

Hvis noen skal klare det må det vel være someone? ;)

Og siden det er Min connection time må det vel være mulig teoretisk ihvertfall.

Hva var det jeg sa? ;):colgate:

Back