Konkuranse: 45min transfer på CDG

Vil jeg rekke forbindelsen på CDG

• Tulling! Alle vet jo at 45 min ikke er nok på CDG selv om alt er i rute

Votes: 29 46.0%
  • Flyet fra LHR er forsinket så det går i vasken

Votes: 4 6.3%
  • Siden flyet til OSL uansett er forsinket så går det bra

Votes: 7 11.1%
  • Flyet lander på tiden, men jeg roter meg bort på CDG

Votes: 14 22.2%
  • Alt går som planlagt

Votes: 9 14.3%

• Total voters
    63
Re: Konkuranse: 45min transfer på CDG

Vous ne ferez jamais cela ! Vous passerez probablement une nuit à Paris (avec espoir de Paris je pour vous !)

BF:cool2

Tror faktisk det er større sjanse for at det snør i helvete samme dagen, enn at du klarer det på 45 min.:old

Det blir nok one night in Paris ( Vi snakker fortsatt om byen)

En natt i Paris hadde kanskje vært greit det - hadde det ikke vært for at AF installerer deg på et kjiiiipt 2-stjerners hotell i CDG området... Been there - done that!

Er du rask til å løpe kan det gå. Hvis du følger "bruksanvisningen" fra AF's web.( lange linken nedenunder )

Har selv ved et par tilfeller brukt den fra 2F til 2D som er mye lenger.

http://www.airfrance.no/NO/en/local...BV_EngineID=ccchadefjmghhkecefecekedgfndggh.0

Best bet er vel å løpe .

Men det er et stort :question:. Noen ganger tar passpolitiet seg meget god tid og nærmest demonstrerer at de ikke er ansatt av AF.

Sist vi var der var det på 2F helt lukket i 15-20 min og de bare ruslet bak båsene sine og tydelig viste at de var "konger".

Det er en faktor her du ikke regner med og det er at ett fly fra LHR skal gaa paa rute. Sjansen for at det skjer er yderst liten paa en soendags ettermiddag..

I tillegg er det du sier ikke helt korrekt. Passkontrollen er minste hinderet i loeypa Someone maa overvinne. Sikkerhetskontrollen er MYE verre

Du hakke sjans, men hvem bryr seg?? Det betyr jo en gratis natt i Paris paa AF sin regning, saa planlegg deretter! Slapp av, faa ikke hoey puls, tass over til gate og naar flyet har gaatt, faa hotellvoucher fra AF. Husk aa faa meals og transportvouchere i tillegg ;)

Jeg var for noen år med og arrangerte en tur for 30-40 studenter fra Norge til Brasil. Kilroy kom da med et pristilbud med Air France som innebar 45 minutter transfer på CDG mellom flighten fra Oslo og flighten til Sao Paulo. Vi kom heldigvis fram til at det ikke kunne gå bra, og valgte et annet tilbud (Varig). Dessverre endte vi allikevel opp med flybytte på CDG, men vi hadde i hvert fall en del timer til transferen, så det gikk bra. Ut fra hvor kaotisk det var å finne fram der, er jeg svært glad for at vi ikke måtte klare det med 30 personer (til dels lite reisevante) på 45 minutter :)

Tommy nå må du gi deg !;) Er det noe jeg kan så er det terminal 2 til AF.

Har Master på den ( kun terminal 2 ) . Hakke peiling på de andre bortsett fra Reidar-terminalen ( billigfly ). Er ikke de tnr. 4 ?

Selvfølgelig forutsetter jeg at han er i rute fra LHR. MEN også rett i dass dersom passpolitiet er som de kan være. Det er det neste hindret dersom flyet er i rute. Someone greier det glatt med manualen han fikk. Anbefaler aldri buss den veien han skal. 2E er så nær 2D. 2F er en attpåklædd langt utpå jordet.

Sist til LAX/PPT lagde pass et forsinket helvete ved bussavreise fra 2D til 2F.

Kom til gate ca. 15 min før tiden og fikk beskjed om at det var for sent. AF hadde uteparkering med buss og sikkert kynisk regnet med å sende oss med neste om 6 timer. Vi rakk PPT fra LAX med god margin. Også tid til noe kos i NW loungen. Med kynisk mener jeg at utenfor flyet ved ankomst fra OSL hentet de folk til BOM og et par steder hvor de har kun en avgang om dagen. Vi var kun 15 min forsinket til CDG fra OSL.

AF ga oss matbonger( ble ikke brukt )på CDG og vi hadde 6 timer i deres herlige nye lounge på 2F. Sparte penger også, ringte airporthotellet i LAX og avbestilte dagrommet til full 24 t. pris der.:rolleyes:

Hjemover så stengte passpolitiet båsene sine ca. 20-25 min og spradet rundt og demonstrerte at "de ikke jobbet for AF " ( vel slik følte vi det :( ). X antall hundre mennesker ventet.

De som protesterte høylytt der var vemmelig franskmenn ( hadde en foran meg også hele veien fra LAX). Vi tok det med ro siden vi hadde god tid. Loungen ligger der like utenfor security og der koste vi oss en tid.

Etterpå ruslet vi fra 2F til 2D. Someone har blitt utstyrt med et kart som vil få han over til 2D på max 15 min hvis han ikke har hatt for hard dag forut. Så han bør være ved gate ca. 15 min før.

Security på 2D er en light breeze. Gang på gang de to siste årene.

EDIT: HADDE DET VÆRT MEG , HADDE JEG SOM ANDRE FORESLÅR, RUSLET SAKTE. MISTET FLYET OG TATT KVELSDFLYET EN DAG SENERE OG TATT DAGSTUR TIL PARIS ! HAR RUSLET SAKTE NOEN GANGER FØR !

Last edited:

Tommy nå må du gi deg !;) Er det noe jeg kan så er det terminal 2 til AF.

Har Master på den ( kun terminal 2 ) . Hakke peiling på de andre bortsett fra Reidar-terminalen ( billigfly ). Er ikke de tnr. 4 ?

Selvfølgelig forutsetter jeg at han er i rute fra LHR. MEN også rett i dass dersom passpolitiet er som de kan være. Det er det neste hindret dersom flyet er i rute. Someone greier det glatt med manualen han fikk. Anbefaler aldri buss den veien han skal. 2E er så nær 2D. 2F er en attpåklædd langt utpå jordet.

Sist til LAX/PPT lagde pass et forsinket helvete ved bussavreise fra 2D til 2F.

Kom til gate ca. 15 min før tiden og fikk beskjed om at det var for sent. AF hadde uteparkering med buss og sikkert kynisk regnet med å sende oss med neste om 6 timer. Vi rakk PPT fra LAX med god margin. Også tid til noe kos i NW loungen. Med kynisk mener jeg at utenfor flyet ved ankomst fra OSL hentet de folk til BOM og et par steder hvor de har kun en avgang om dagen. Vi var kun 15 min forsinket til CDG fra OSL.

AF ga oss matbonger( ble ikke brukt )på CDG og vi hadde 6 timer i deres herlige nye lounge på 2F. Sparte penger også, ringte airporthotellet i LAX og avbestilte dagrommet til full 24 t. pris der.:rolleyes:

Hjemover så stengte passpolitiet båsene sine ca. 20-25 min og spradet rundt og demonstrerte at "de ikke jobbet for AF " ( vel slik følte vi det :( ). X antall hundre mennesker ventet.

De som protesterte høylytt der var vemmelig franskmenn ( hadde en foran meg også ). Vi tok det med ro siden vi hadde god tid. Loungen ligger der like utenfor security og der koste vi oss en tid.

Etterpå ruslet vi fra 2f til 2D. Someone har blitt utstyrt med et kart som vil få han over til 2D på max 15 min hvis han ikke har hatt for hard dag forut.

Security på 2D er en light breeze. Gang på gang de to siste årene.

Du sier altsaa at transfer er en breeze, mens du selv misconnecta grunnet en 15 minutters forsinkelse??

Og du sier at passkontrollen paa AF sine deler av CDG er verre enn hos f.eks. UA? :rolleyes:

Ja ja, kanskje paa tide aa kalle tilbake den Masteren du har gitt deg selv

Jeg har hatt transfer paa CDG 14 ganger siden 2001 fra/til USA (UA-SK), har i tillegg vaert paa en rekke OSL-CDG-OSL turer siden da. Har aldri hatt lang ventetid i passkontrollen der. Men i sikkerhetskontrollen derimot kan ta lang tid, saerlig i rushtiden paa en soendag...

Jag sjunger Jahn Teigen (Optimist) och tror att det går bra till sist. Har ALDRIG missat en CNXn på CDG varken mellan 2A/D/E/F eller 2/1

Last edited:

Jag sjunger Jahn Teigen (Optimist) och tror att det går bra till sist. Har ALDRIG missat en CNXn på CDG varket mellan 2A/D/E/F eller 2/1

Hehehe. Ja, du maa vaere skikkelig optimist naar du har LHR, CDG og 45 minutter i samme setning ;)

Sånn er det Tommy, misconnection da AF gikk fra OSL 0655 ( nå 0630 ) og vi hadde ca, 45 min fra 2D-2F. 15-20 min forsvant i passhelvete, 10 min vente på buss, pluss busstur på kryss og tvers.Antar at det var heller 5-10 min før vi var på gaten.

Uansett det er en breeze med security på 2D, kanskje fordi det en knøtt liten klatt på terminalen.

Pass har ved de siste tre turene der vært bare tull. Så uansett så beholder jeg min master og du beholder din master på SK-UA !! Aner ikke om passkontrollen til UA er forskjellig ( du leste vel min beskivelse) . Hakke vært der. Vi har helt forskjelige opplevelser.:drunk: Riktignok bare tre turer på ca. 18 mnd.

Uansett Someone greier det dersom det er i rute inn i CDG.. Begynner å likne på veddemål.

Men CDG, ihvertfall, terminal 2 er jo helt herlig ! Adrenalinet går rett til topps. Så mye spennning på kort tid sammenlignet med kjedelige flyplasser hvor alt går på skinner. :exclaimation:9::colgate:

Nåda, vi har hele tiden forutsatt at det er i rute inn........:8:

Nåda, vi har hele tiden forutsatt at det er i rute inn........:8:
Hvertfall fire stk. som mener det glipper pga. forsinkelser fra LHR (sikkert fler om man kunne stemme på flere alternativer).

Uansett Someone greier det dersom det er i rute inn i CDG.. Begynner å likne på veddemål.

Men CDG, ihvertfall, terminal 2 er jo helt herlig ! Adrenalinet går rett til topps. Så mye spennning på kort tid sammenlignet med kjedelige flyplasser hvor alt går på skinner. :exclaimation:9::colgate:

Vel, ifoelge dine utsagn her, er dette rimelig selvmotsigende. Du var ved gaten 15 minutter foer avgang, men fikk ikke vaere med. Da har han i realiteten 30 minutter paa seg til aa gaa igjennom passkontrollen, sikkerhetskontrollen og fysisk komme seg mellom gatene. Er han paa rute, har han en sjans siden han er paa business, men som du selv redigerte inn og jeg tidligere sa, hadde ikke giddet aa faa hoey puls/sprunget saa svetten sprutet for aa rekke dette.

Naa har det naa seg en gang slik at kan skal connecte mellom de to verste flyplassene i Europa og paa en soendag ettermiddag. Oddsene faller da betraktelig. Det som gir bedre odds er jo at AF gjerne vil unngaa kostnadene med aa ha han der over natta og kommer han ved gaten 10 minutter foer avgang, faar han sikkert vaere med.

PS! Det finnes ingen T4 paa CDG...

Du har så rett Discus:exclaimation:9:, Someone bør lage en ny poll !

Dersom de er i rute fra LHR og ny avstemning !

Forresten se på øppkømmigs hos meg. Jeg har hele 1 t. 35 min fra ankomst CDG til avreise SEA.

Lover å gi en korrekt beskrivelse av denne connection i tripreport. Siden jeg har utfylt min egen Master på terminal 2 , skal jeg også gjøre hva jeg kan for å komme raskest fra 2D til 2F.. Logføre det og putte det ut for alle å se. :rolleyes:

Du har så rett Discus:exclaimation:9:, Someone bør lage en ny poll !

Dersom de er i rute fra LHR og ny avstemning !

Vel, siden om jeg er i rute eller ikke fra LHR er en viktig del av regnestykket så blir det veldig feil å utelate det;)

Det het terminal 4 for ca. 10-11 år siden, billigterminalen for EZY og andre. Vet så godt at det ikke stemmer i tallrekkefølgen på andre terminaler.

Hva heter den nå ?? Ei brakke a la KUL LCC terminal.. Bløy BU på charter dit ! Hjelp til nå folkens..

Sorry, gammel gubbe med kort memory. Husker jeg var på "T4" like etter Diana døde med BU charter ...

Ække greit, det jeg mener var Reidar-terminalen het T9. Jeg sa jo at det ikke var logisk rekkefølge ! Bomma på et tall så stort som 5.

Men nå sier jeg ikke hva den heter nå... ( Må redusere mye i siffrene )..

Wikipedia hjalp meg..

Back