Kommer Thai til å bruke A380 til OSL ?

Re: Kommer Thai til å bruke A380 til OSL ?

Joda... He-he...hvet det:colgate:
Over til litt of topic, bestilte biletter med Thai i slutten av juni og da stod det 777-200/300 Gleder meg til å se en 300:D
Hehe, strørrelse betyr alt skjønner jeg? :colgate:
-300'ene til TG har jo dårligere pitch enn 200ER.

Faktisk skulle jeg ønske at A345 kom tilbake på OSL, da den har den beste pitchen av hele flyparken til TG.
A380 er aboslutt ønsket til OSL, hvem vet med TG, de bruker jo mye ymse til OSL..

Last edited:
Re: Kommer Thai til å bruke A380 til OSL ?

Alt er selvfølgelig mulig, men jeg tror nok 380 vil bli så få at de kommer til å bli brukt nokså tett på de rutene som blir dedikert.

Handlingsmessig hvis den blir stående på fjernparkering, så kommer boarding til å blokkere alle andre flyselskaper som ønsker å bruke busser, med mindre OSL har tenkt å gjøre en massiv investering i busser. Eller at boarding vil ta noen timer. TG har jo noen timer her, så catering, cleaning og fuelling og slikt vil kunne unnagjøres greit, men jeg regner med at ihvertfall catering må ha nytt utstyr som kan nå opptil 8-9 meter.

Ved parkering med én tilkoblet bro, så vil jeg anta at boarding med fullt fly tar ca én time eller mer. Jeg har reist med EK sin 380 og de begynte tidlig og var veldig stresset med å få folk ombord, og de hadde to broer tilkoblet.

Operasjonelt angående manøvreringsområder, så var det engang nevnt at alle lufthavner som er godkjent for 747 fint kan operere 380, men kanskje har man gått tilbake på det?

Back