RWY 24
Legal Eagle
blir endel år til Thai bruker A380 på OSL ruten fordi Thai fortsatt ikke bruker B747 på ruten enda.
Kan du forklare det resonnementet?
blir endel år til Thai bruker A380 på OSL ruten fordi Thai fortsatt ikke bruker B747 på ruten enda.
Så mye som trengs for at de kan håndtere en 380.
Er det så mye investeringer som trengs for å ta imot en A380?
OSL er rett og slett ikke godkjent for A380. Avstanden mellom taxebane og RW er for liten. Hva angår breden på RW og taxebane er jeg ikke sikker på hva som kreves for A380.
Den ene gaten kan ta A380, men da sperrer man for en eller to nabogater. Husk at OSL sendte Lufthansa sin A380 til en gate med dockingbro.
Som det står i post #9 .... det er ikke bare terminaler som brukes for å operere en A-380 trygt, vettu ....![]()
TG har sendt forespørsel til både ARN, CPH og OSL om de kan håndtere 380. OSL har ønsket de velkommen.
Men i Skandinavia er ARN utvilsomt favoritt for 380 på regulær basis.
Hysj hysj...er det bare jeg som hører de hissige tastetrykkene til PP??!
Hvis det er forsøg på en provokation, så fred være med det...
Skal vi ikke bare sige at Thai er ganske godt tilfreds med deres rute til CPH - det er hvad jeg forholder mig til!
Hmmm, OSL har vel ikke bro til å takle A380 har de vel...? Hvordan er det med utstyr til lasting/lossing, fuel etc.....Tviler på at OSL i tilfelle vil investere i slikt utstyr for at de "kanskje" kan få en A380 i passasjertrafikk...eller....
Correct me if I'm wrong ....
Hvis det er forsøg på en provokation, så fred være med det...
Skal vi ikke bare sige at Thai er ganske godt tilfreds med deres rute til CPH - det er hvad jeg forholder mig til!
Når det gjelder utstyr så går jeg ut ifra at A380 bruker en del av det samme utstyret som alle Airbus typer gjør. Regner vel med at Airbus har vært smarte nok til å standardisere der de kan...
Sist gang A380 var på OSL var vel flyet parkert ved gate / bro.
Før det i det hele tatt kan bli snakk om noen A 380 fullstappet med passasjerer på OSL, bør det være på plass en gate med dobbel bro, kanskje den nye piren får en slik gate??
Som tidligere nevnt så har A380 parkert ved bro / gate tidligere ved OSL. Eneste flyplassen på sin Scandinaviske turnee den kunne det. Når det gjelder utstyr så går jeg ut ifra at A380 bruker en del av det samme utstyret som alle Airbus typer gjør. Regner vel med at Airbus har vært smarte nok til å standardisere der de kan...
En del, men ikke alt. Catering- og kabinservice-trucker må spesialbestilles. De vanlige rekker ikke opp til kabinen i 2. etasje, og å bære traller og skap opp trappa tror jeg ikke er aktuelt ...
Finnes det ikke heis mellom første og andre etasje?
Nå er det vel ruten mer eller mindre lagt inn fast med B 772 i overskuelig fremtid, både sommer og vinter..Som tidligere nevnt så har A380 parkert ved bro / gate tidligere ved OSL. Eneste flyplassen på sin Scandinaviske turnee den kunne det. Når det gjelder utstyr så går jeg ut ifra at A380 bruker en del av det samme utstyret som alle Airbus typer gjør. Regner vel med at Airbus har vært smarte nok til å standardisere der de kan...
Thai har allerede brukt B747 til Oslo. De skifter mellom A340, B747 og B777. Pakistan International skifter mellom B747 og B777.
Just hold on tight here boyz!TIGHT !
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.