Kommer ANA til Skandinavia?

Rickard Gustafson har tidligere sagt til japanske medier at de gerne vil flyve CPH-HND og så flytte NRT til ARN.

Disse slots gives vel normalt "gensidigt" så der også tildeles slots til et flyselskab fra det område der flyves til. Dvs. 1 til et japansk selsskab og 1 til et skandinavisk selskab. Så mon ikke noget kunne tyde på at SAS kommer til HND. Om ANA så vil udnytte deres bliver interessant at følge, men jeg tror nok mest på at vi ser SAS på CPH-HND.

Mht ARN-NRT, så bliver det interessant at se hvor meget svenske flyskatter og flyskam spiller ind. Det lader jo ikke til at det var nogen større success med ARN-HKG. At dømme efter billetpriser m.v. så går den rute langt bedre fra CPH.
 
Mht ARN-NRT, så bliver det interessant at se hvor meget svenske flyskatter og flyskam spiller ind. Det lader jo ikke til at det var nogen større success med ARN-HKG. At dømme efter billetpriser m.v. så går den rute langt bedre fra CPH.

CPH-HKG har ju en bättre tidtabell. Så det vore väl konstigt om den inte gör det bättre?
 
Et muligt JV med SAS der så rykker væk fra NRT?

Minner fra en tid lenge før Star Alliance og dagens samarbeid... På slutten av 80-tallet fløy jo SAS og ANA i JV mellom Tokyo og enten ARN eller CPH. Jeg fløy mellom Tokyo og Anchorage på ANA billett med en DC-10 fra SAS for SAS hadde ikke trafikk rettigheter mellom Japan og USA...i alle fall ikke på denne ruten som ble operert sammen med ANA.
 
Udover at ANA fik én slot HND-Scandinavia, så fik en foreign carrier ligeledes tildelt én slot. Mit bud er:
OSL eller ARN-NRT SK
CPH-HND*2 (både NH og SK)
 
Udover at ANA fik én slot HND-Scandinavia, så fik en foreign carrier ligeledes tildelt én slot. Mit bud er:
OSL eller ARN-NRT SK
CPH-HND*2 (både NH og SK)

Jeg kan ikke se for meg at Skandinavia-Tokyo skal øke fra 1x til 3x daglig sånn plutselig.
 
Det ender nok med at ANA overtager CPH-HND og SK rykker til OSL/ARN og åbner HND derfra, NRT bliver derved kvittet som rute og slot bliver solgt.

Efter dagens pressrelease från SAS tror jag mycket lite på SK mellan ARN och TYO :) Med ANA är ju chansen större att en linje överlever längre.
 
Efter dagens pressrelease från SAS tror jag mycket lite på SK mellan ARN och TYO :) Med ANA är ju chansen större att en linje överlever längre.

Finns inte en snöbollschans i helvetet att SAS startar nått från Stockholm nu. Då tror jag mer på att detta hamnar i CPH och att man gör som i Helsingfors med AY och JV. Där kör man väl 3 dagliga till Tokyo?
 
Finns inte en snöbollschans i helvetet att SAS startar nått från Stockholm nu. Då tror jag mer på att detta hamnar i CPH och att man gör som i Helsingfors med AY och JV. Där kör man väl 3 dagliga till Tokyo?

Fast jag tror nog mer på att om ANA börjar flyga till Skandinavien så väljer man nog hellre ARN eller OSL framför CPH där SAS redan är etablerat. Det verkar ju finnas en efterfrågan för en direktlinje mellan ARN och TYO men att SAS kanske inte har rätta förutsättningarna att flyga en sån linje.
 
Fast jag tror nog mer på att om ANA börjar flyga till Skandinavien så väljer man nog hellre ARN eller OSL framför CPH där SAS redan är etablerat. Det verkar ju finnas en efterfrågan för en direktlinje mellan ARN och TYO men att SAS kanske inte har rätta förutsättningarna att flyga en sån linje.

Tror ikke de kommer til arlanda. Flyskatter og flyskam gør det pt umuligt, at starte noget op fra arlanda.
Det er mere sandsynligt, at osl får en sushi rute til Tokyo med lasten fuld af laks.
 
Tror ikke de kommer til arlanda. Flyskatter og flyskam gør det pt umuligt, at starte noget op fra arlanda.
Det er mere sandsynligt, at osl får en sushi rute til Tokyo med lasten fuld af laks.

Norge har ju också flygskatt (och fler och fler länder Europa inför det) och flygskam verkar ju också sprida sig. Fast skatt och flygskam tror jag har en marginell påverkan. Men laxen kan såklart vara en viktig faktor i det hela.
 
Flyskatten i Norge for long-haul er halvparten av hva den er i Sverige.
Skatt på flyreiser (som virkemiddel for å redusere antall flyvninger) er noe vi ganske sikkert kommer til å se mer av i årene fremover, tviler på at Danmark slipper unna.
 
Back
Top